Waarschijnlijk wel. In het Lenteakkoord stond nog dat alle reiskostenvergoedingen niet langer aftrekbaar zouden worden, maar dat stuitte op veel weerstand en werd daarom uitgesteld. Sommige partijen willen nu de aftrekbaarheid voor reiskosten volledig handhaven, andere (zoals GroenLinks) willen alleen de vergoeding voor de auto schrappen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kamerleden hebben in 2007 in vragen aangedrongen op een hogere onbelaste aftrek voor een elektrische fiets dan het bedrag dat voor alle fietsen geldt, namelijk € 749. De staatssecretaris wees dit af. Ze constateerde dat ‘dit soort fietsen een relatief klein marktaandeel hebben in vergelijking met de gewone fiets’. Er was geen reden voor elektrische fietsen een uitzondering te maken, omdat ‘een verhoging dan voor alle fietsen zou moeten gaan gelden, wat zou betekenen, dat ook andere, hele luxe fietsen die geschikt zijn voor het afleggen van langere afstanden, zoals race- of toerfietsen duurder dan € 749 geheel onbelast vergoed kunnen worden’ Zie de bron hieronder.

----------------------------------------------------------------

Er lopen op dit moment twee regelingen naast elkaar:
Oude regeling versus nieuwe regeling

De OUDE (huidige) arbeidskostenregeling/fietsenplan is geldig tot en met 2013.
Als de werkgever een eenmalige bijdrage van € 749,- aan de werknemer betaalt, dan mag dit zonder inhouding van loonbelasting gebeuren. Er zijn enkele aanvullende eisen.

De NIEUWE werkkostenregeling mag vanaf 2011 ingevoerd worden en moet vanaf 2014 toegepast worden.
In 2011 kan de werkgever er ook voor kiezen om 1,4 procent van de loonsom als onbelaste vergoeding aan de werknemer te betalen in plaats van de hiervoor genoemde vergoedingen van € 749 en € 82. In principe kan dan de gehele koopsom van de E-bike belastingvrij worden vergoed. De gebruikseisen vervallen dan en ook maakt het niet uit of er in het voorgaande jaar een vergoeding heeft plaatsgevonden.

Bron: http://www.fietsenloont.nu/fietsenplan-versus-werkkostenregeling
fisbel