Mag ik bij defensie werken met schulden?

Ik heb een beetje een vreemde jeugd gehad waar ook schulden uit voort zijn gekomen. Ik wil mijn leven weer op de rit zetten, en heel graag bij defensie gaan werken.
Kan dit als ik die schulden heb?

Toegevoegd na 28 minuten:
Deze schulden zijn gekomen doordat ik volgens mijn voogd een zorgverzekering moest afsluiten toen ik 18 werd, maar jeugdzorg had ervoor gezorgd dat de verzekering die mijn ouders afsloten doorliep, dus ben ik dubbel verzekerd geweest. Hoewel dit officieel niet mag.. (Dankjewel VGZ)..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.1K

Antwoorden (3)

volgens mij zit dat niet in een antecedentenonderzoek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt bij je zelf nagaan hoe je aan die schulden ben gekomen. Als je eraan ben gekomen omdat je shop verslaafd bent (ik noem maar iets vreemds) dan zal je niet afgewezen worden om je schulden, maar misschien wel om je psychische klachten (verslaving).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn organisaties waar het hebben van schulden (in de vorm van een loonbeslag!)als een integriteitsrisico wordt gezien. Je bent dan (volgens hen) gevoeliger voor omkoping.
Medewerkers van de belastingdienst die een loonbeslag hebben, moeten verplicht de schuldhulpverlening in. een tweede loonbeslag betekent ontslag en dat is bevestigd door de Centrale Raad van Beroep (de hoogste beroepsinstantie in deze).
Vraag eens de integriteitsbrochures van de Defensieonderdelen op. Dat biedt extra informatie.