Als MCSA te moeilijk is, wat kan je dan max. als ICT'er nog wel verdienen - zijnde in vaste dienst?

En bij welke exact omschreven functie dan?

Toegevoegd na 39 seconden:
(Een ICT-beroep bedoel ik dan, natuurlijk.)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Moeilijk te zeggen. Kijk eens bij het Salariskompas van Intermediair (eerste Bron), dat geeft een goede indruk.

Ik heb even gekeken bij mijn werkgever (tweede Bron). Daar zie ik, afhankelijk van de ICT-functie, een salaris van maximaal € 3500 tot € 6000 voor een 36-urige werkweek.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er stond een IQ-testje via die 1e link ergens... 1 van de 20 vragen fout, maar ik vermoed dat ze bij de syllogismen hebbe geredeneerd dat een auto niet diesel kan zijn en tegelijkertijd een turbo hebben...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar ik heb geen HBO, zoals er dan geadviseerd wordt ;)
Cryofiel
14 jaar geleden
@mmm, het gaat erom dat je HBO werk- en denkniveau hebt. Als jij kunt aantonen (door ervaring) dat je dat hebt, krijg je in ieder geval een tijdelijk contract. Dat wordt omgezet in een contract voor onbepaalde duur als je ook in deze nieuwe omgeving aantoont dat je je taak aankunt. @Hansv, het gaat bij deze bedragen om maxima. De meeste mensen zitten niet op hun schaalmaximum. De bedragen geven wel een goede indicatie.

Andere antwoorden (2)

Dat is een vraag die zeer moeilijk te beantwoorden is.

Als de certificering en dus ook het werk te moeilijk is: Systeembeheer/netwerkbeheerder, dan moet je een stapje lager denken zoals Servicedesk medewerker op de 2e lijns en als je geluk hebt: assistent systeembeheerder/netwerkbeheerder

In de praktijk komt dit vaak neer op iemand met MCSA/MBO-systeembeheer met enige jaren ervaring.

Het salaris voor een 2e lijns medewerker bij iemand rond de 30jaar ligt het denk ik gemiddeld op 2400 euro per maand bruto.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zodra het iets te maken heeft met pc's, netwerken of Windows, dan is het een lowlevel job, waar je geen hoger salaris hoeft te verwachten dan EUR 3000. Betere salarissen zitten in de business kant van de ICT
In dat geval kun je als ICT-er EUR 15.000 per maand verdienen.
Ik weet overigens niet wat MCSA betekent, maar ik ben wel altijd ICT-er geweest..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Microsoft Certified Network Administrator