Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe word je relatietherapeut?

Ik wil heel graag relatietherapeut worden en mijn eigen praktijk openen. Is een SPH diploma voldoende hiervoor? Alvast bedankt voor de antwoorden

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Relatietherapeuten zijn toch over het algemeen Universitair geschoolde psychologen. Je hebt op Hbo-niveau toegepaste psychologie en ik dacht ook specifiek de opleiding Relatietherapeut.
Als Sph/Mwd vervul je toch meer een andere en ben je niet echt geschikt om therapieën te verlenen. Je bent er meer voor om mensen te ondersteunen en te begeleiden, ook heb je een doorverwijsfunctie.
Als ik jou was zou ik toch meer de psychologie kant overwegen!
Succes dr mee!

Toegevoegd na 1 minuut:
*een andere functie
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als relatietherapeut ben je eigenlijk bezig met toegepaste psychologie. Want je wilt inzicht krijgen in andermans gedrag en verplaatst je in andermans situatie om op die manier mensen op een professionele manier verder te begeleiden of te adviseren.

Wellicht sluit een opleiding toegepaste psychologie daarom beter bij je aan omdat je zelf ook noemt dat je een eigen praktijk wilt beginnen. Bij zo'n opleiding is het namelijk niet alleen de praktijk en de uitvoering van behandelplannen, maar komt ook de theorie uitgebreid aan bod, zo leer je over psychologische problemen en gedragsafwijkingen waardoor je ook mensen met (bindings)angsten of agressie weet te begeleiden. Want bij relatieproblemen kunnen natuurlijk heel veel factoren de oorzaak van de problemen zijn.

Wellicht kun je iets met bovenstaande info! Succes met je keuze!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding