mag je als Boa als zzp'er werken? dus voor meerdere instanties (meer dan 2) handhavende werkzaamheden uitvoeren?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4K

Antwoorden (1)

Ook hier is de Rijksoverheid vrij duidelijk:

Een "Boa" is een bijzonder opsporingsambtenaar.

Die mag heus wel meer banen hebben.
Bijvoorbeeld 20 uur bij een beveiligingsbedrijf en
20 uur als boswachter.
Of als parkeerwachter.

Maar boa is slechts een diploma.
Het is geen functie!

Een buitengewoon opsporingsambtenaar (boa) is een ambtenaar met opsporingsbevoegdheid. Denk hierbij aan parkeerwachten, milieu-inspecteurs en boswachters. Ook kunnen boa's in dienst zijn van de politie, marechaussee of Arbodienst.
Je bent dus een ambtenaar, die ook zijn (haar) diploma boa heeft gehaald.

Een nee dus.
Een ambtenaar is in dienst van gemeente of rijk en niet als zzp'er.

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/buitengewoon-opsporingsambtenaar/vraag-en-antwoord/wat-is-een-buitengewoon-opsporingsambtenaar-boa.html