Ik wil bij de Landmacht werken, maak ik enige kans met een verleden in de psychiatrie?

Ik ben bijna 18 en zou graag als geneeskundige bij de landmacht willen werken, hiervoor moet je net als bij militairen eerst gekeurd worden. Kan ik enige kans maken om door de keuring te komen met een verleden in de psychiatrie? Ik ben op mijn vijftiende opgenomen geweest in verband met een zelfmoordpoging en heb aardig wat oude littekens op mijn armen van zelfbeschadiging. (Inmiddels heb ik al deze gewoontes achter mij gelaten)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.2K

Antwoorden (3)

Wanneer je solliciteert bij de landmacht krijg je naast een fysieke ook een psychologische test.

Het zou dan vooral van belang moeten zijn hoe je je op dit moment voelt, maar om eerlijk te zijn vermoed ik dat je met een dergelijk verleden niet binnen komt.
In een oorlogssituatie willen oude wonden nog wel eens heropenen, en ik denk dat de landmacht zich dit risico niet wil permiteren.

Mijn broer zit inmiddels een jaar of tien bij de landmacht en wist mij te vertellen dat de psychologische test belangrijk is, maar dat je het wel voor elkaar kunt krijgen om je er doorheen te liegen.

De keuze is bij deze aan jou, maar ik zou gewoon volledig eerlijk zijn. Wanneer ze je weigeren doen ze dat meestal vanuit gegronde ervaring.

Succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Momenteel is er vraag naar artsen en tandartsen.

Eisen:
Afgeronde universitaire opleiding geneeskunde
Lengte: ten minste 1,55 m
Gewicht: ten minste 55 kg
Bril/lenzen toegestaan
Maximale leeftijd op het moment van aanstelling is 34 jaar.

Je moet eerst nog even doorleren, voor je in aanmerking komt.
Tegen die tijd, en als je klaar bent met studeren,
dan is datgene wat je op 15-jarige leeftijd gedaan hebt,
niet meer zo relevant.

http://www.werkenbijdelandmacht.nl/n/188/paramedische-functies.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou je adviseren om door te leren tot je je gewenste niveau hebt bereikt (verpleegkundige bijvoorbeeld, of arts) en solliciteer dan bij Defensie. Mocht je verleden toch een probleem zijn, of je strandt door een fysieke oorzaak (of er zijn door bezuinigingen geen vacatures), dan heb je tenminste je opleiding gedaan en kun je aan het werk in de "gewone" maatschappij.