Hoeveel geld kan ik (als 17-jarige) per uur vragen voor het snoeien van de heg?

Ik ben 17 jaar en ben gevraagd om de heg van de buren te snoeien. Ik doe het met een heggenzaag en ruim ook alle rotzooi op. Uit ervaring weet ik dat het best een zwaar klusje is, maar ik weet eigenlijk niet hoeveel geld ik ongeveer per uur zou kunnen vragen? Ze willen me E5,- per uur geven, maar naar mijn idee is dat wat weinig.
Wat is een redelijke prijs om per uur te vragen?
Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5 euro per uur is een vrij hoog bedrag, daar kan je al blij mee zijn :-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5 euro per uur zou ik blij mee zijn. Het zijn tevens je buren, daar hoef je toch geen topsalaris te verdienen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vind 5€ vrij veel!
Het zijn je buren!
En je bent 17, ik vind het echt veel
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
mooi bedragje hoor, in de supermarkt verdien je minder
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vind het ook veel, ik denk dat veel mensen, zeker van onder de 18, graag de heg zouden snoeien voor €5 per uur.

Het beste antwoord

Hoe je het doet en dat je alle rommel opruimt doet natuurlijk niet terzake, enige wat telt is hoe lang jij hier mee bezig bent. Mij lijkt 5,- per uur ook wat weinig, als je een beetje kunt onderhandelen zou ik beginnen met 10,- per uur te vragen. Kom je dan uiteindelijk uit op zo'n 7,50 á 8,- per uur is iedereen gelukkig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Van waar de ongemotiveerde minnen nu weer? Als deze jongen een beetje kan onderhandelen is daar toch niks mis mee? Daarbij is het een ander geluid dan de overige antwoorden en daarom alleen al van toegevoegde waarde en daar ging het toch om?
Zo'n klusje baseren op min. jeugdloon is onzin want de buurman hoeft géén belasting te betalen en zou beslist een stuk meer kwijt zijn als hij het moest laten doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daarom zeg ik ook dat het een prima bedrag is want het ligt HOGER dan het minimum jeugdloon!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hoezo moet hij onderhandelen en is daarna iedereen gelukkig!!
5 euro is niet slecht betaald, meer dan in de supermarkt..
je voegt wel in je reactie toe dat de buurman geen belasting hoeft te betalen, maar op die 5 euro word ook geen belasting ingehouden, dus ....
- van mij, ik houd niet van ongemotiveerde minnen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor het meedenken :)

Andere antwoorden (3)

Dat vind ik een heel net bedrag, hoger dan het minimum jeugdloon. Je hoeft natuurlijk niet supersnel te werken, doe het netjes want je krijgt per uur betaald, niet per klus.

http://www.minimum-jeugdloon.nl/minimum-jeugdloon-2012/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Minimumloon 17 jarigen is ong. € 3,50 per uur bruto.
Dus € 5,- per uur lijkt mij niet onderbetaald, maar een redelijk bedrag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is een kwestie van prijselasticiteit.
Als er niemand is die het klusje wil doen kan je de uurprijs flink opjagen maar als het omgekeerde het geval is zal €5 veel te veel zijn.