Is er een beroep dat te vergelijken is met het beantwoorden van vragen op GV?

Van je hobby je werk maken :P

Nee hoor, niet serieus, maar ik vraag me wel af welk beroep hierbij in de buurt komt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zullen we een bedrijfje beginnen pompie?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Haha, leuk idee Pelle! Hele dag dit soort vragen beantwoorden, lachen joh :P
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
We worden RIJHIJK!! We helpen alle pubers met hun huiswerk, die hebben zakgeld genoeg om ons te betalen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Huiswerkbegeleiding via internet is nog best een goed idee, kan je een abonnement afsluiten om een x aantal vragen per jaar te kunnen stellen. TOPidee!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja en flink bijbetalen als je over je abo gaat natuurlijk ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies, haha. Ik zal het idee in m'n achterhoofd houden :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een leuke vraag die ik mezelf onlangs ook heb gesteld ;-) + voor de vraag en Succes met jullie nieuwe onderneming hé ;-) ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Haha, dankjewel!

Antwoorden (10)

Je kan bij een helpdesk gaan werken. Voor bijvoorbeeld computer games enz.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een leraar(es) op een basisschool krijgt vragen uit allerlei categorieën op zich af. Je zou hiermee met een beetje fantasie een parallel kunnen trekken. Een huisarts die medische vragen beantwoordt, is te vergelijken met de vragen die in de medische categorie worden geplaatst.

En een verkoper bij de MediaMarkt zal vragen over electronica soms bekend voorkomen.

Maar een beroep dat heel GV 'dekt' is er niet.
paulus811
11 jaar geleden
'Customer service' medewerker. Ook wel bekend als klantenservice, klantendienst e.d. In zo'n functie beantwoord je vragen van klanten van het bedrijf waarvoor je werkt, bijv. over zoekgeraakte zendingen, beschadigde goederen, garantiekwesties, ruilzaken, vragen over soorten, maten en prijzen van het assortiment dat het bedrijf voert, klachten over niet kloppende rekeningen (verkeerd geadresseerd, verkeerde producten berekend of geleverd, prijs te hoog). Bij verzekeringen heb je ze ook: vragen over gedeclareerde schades beantwoorden, uit kunnen leggen waarom een claim is afgewezen, uitleggen wat bedoeld wordt met bepaalde polisvoorwaarden, enz. N

Nodig: uitstekende productkennis, een klantgerichte instelling en vriendelijk kunnen blijven :-)
Computoon
11 jaar geleden
Als een oud beroep ook mag: orakel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
niko
11 jaar geleden
oud?kijk eens naar al die voetbal-orakels.al die astro-orakels. :>)
De politiek, moet je wel leren om nietszeggende antwoorden te geven, maar ja, dat is ook een antwoord....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Adviseur misschien wat voor je.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een bibliothecaris, museumgids, loketbeambte, reisleider, informatiespecialist, vraagbaak.
Amadea
11 jaar geleden
In Amerika hebben vrijwel alle kranten en tijdschriften fact-checkers in dienst. Zij moeten controleren of er in de artikelen die gepubliceerd worden (en geschreven door de 'echte' schrijvers en redacteuren) inhoudelijke fouten staan. Als er bijvoorbeeld als achtergrondinformatie iets wordt gezegd over het aantal vrouwen in land X of het aantal mensen dat ziekte Y heeft. verkoopcijfers van bedrijf Z, je kunt het zo gek niet bedenken of het wordt gecheckt.

Hier op GV wordt ook veel geschreven, maar bij elk antwoord dat je leest moet je je ook afvragen: klopt dit antwoord wel, is het feitelijk juist. En voordat je zelf antwoord geeft is het slim om je antwoord te onderbouwen met een goede bron. Met andere woorden, ook hier ben je constant bezig met het checken van de feiten.

In Nederland doen journalisten/schrijvers het vaak zelf of laten het doen door iemand die zich 'researcher' of iets dergelijks noemt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja er zijn mensen die betaald worden om de meest uiteenlopende vragen van mensen te beantwoorden.
En dit zowel face to face, via telefoon of online gesprekken ofwel via email, brief of chat.
Mensen die zichzelf een medium, helderziend, paragnost enz. noemen, vallen onder andere in die categorie.

Met alle respect voor beide partijen want ik begrijp heus wel hun behoeften om op deze manier met elkaar om te gaan.
Er worden tegen betaling de meest ridicule vragen gesteld maar er worden tegen betaling eveneens de meest ridicule antwoorden gegeven.
Maar zo gaat dat nu eenmaal.
Zolang er mensen zijn die nood hebben aan deze diensten zullen deze diensten blijven bestaan.
En geloof me, er blijken steeds meer mensen nood te hebben aan dit soort diensten, sommigen geven er hun laatste eurocent aan uit en lijden er zelfs honger voor om toch tegen betaling maar contact te hebben met iemand waarvan ze geloven dat ze het beter weten dan zijzelf.

Je hoeft zelfs geen diploma te hebben om dit soort handeltjes op te zetten.
De wereld is aan de durvers, dus waag jouw kans, al zal je aan mensen als ik helaas niet rijk worden ;-)

Liefs en Big Smile van me
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Artikelen schrijven en op die manier informatie verstrekken, dit in combinatie met affiliate marketing (makkie). Als je goede stukjes schrijft met heldere informatie kan je veel verdienen. Mij bevalt het erg goed.