Wat zijn de eisen voor een spoedeisendehulp verpleegkundige? ( zie uitleg )

Ik ben op dit moment bezig met de opleiding MBO verpleegkundige niveau 4. ik wil graag op de ambulance werken maar daar voor moet je je eerst specialiseren in SEH en IC. Mij is verteld dat je eerst werkervaring nodig hebt om een opleiding te mogen volgen tot SEH verpleegkundige. maar waar moet ik dan werkervaring op doen? en is het verstandig om eerst HBO te doen en daarna te specialiseren?
Of kan het ook met MBO. vandaar de vraag wat de eisen zijn.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Het maakt niet uit of je MBO of HBO-niveau gedaan hebt. Je moet inderdaad één jaar werkervaring hebben op een willekeurige ziekenhuisafdeling (tenzij anders vermeldt in de vacature voor de opleiding). Daarna kun je gaan solliciteren om de opleiding te kunnen starten.

Om ambulanceverpleegkundige te worden, hoef je niet perse IC en SEH te hebben. Je moet minstens twee van de volgende vier diploma's hebben: IC, SEH, CCU en/of anesthesiemedewerker en ook daarbij komt dat je werkervaring moet hebben op twee van die afdelingen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het kan ook met MBO. Vaak wordt enige jaren werkervaring gevraagd als allround-verpleegkundige, of in elk geval op een chirurgische en/of interne afdeling. Volgens mij is de minimale eis één jaar werkervaring, ik ken echter iemand die meteen doorgestroomd is omdat zij haar opleiders ervan wist te overtuigen dat ze ertoe in staat was. Maar normaal gesproken wordt dus wel één of twee jaar werkervaring gevraagd.

Succes!

Toegevoegd na 6 minuten:
Kijk ook eens op: http://www.sehverpleegkundige.nl/opleiding.html

En ik zie ineens dat je vraagt waar je dan werkervaring moet opdoen. Het beste is waarschijnlijk in het ziekenhuis, daar heb je toch het meest te maken met klinische handelingen. Vooral chirurgische afdelingen zullen je een goede werkervaring geven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
maar heb ik dan geen ervaring nodig om een opleiding te starten als chirurgisch verpleegkundige
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op een chirurgische verpleegafdeling kun je met jouw opleiding gewoon terecht. Dat is geen specialisatie, je werkt gewoon als allround-verpleegkundige. Heb je met je stages al in het ziekenhuis gewerkt?
Zover ik weet(uit de praktijk!!)moet je eerst de HBO-V doen,en dan verder gaan specialiseren