Hoe het beste secundaire arbeidsvoorwaarden bespreken?

hoe kan ik het beste mijn secundaire arbeidsvoorwaarden bespreken. ik krijg vrijdag mijn contract, en moet maandag laten weten of ik het teken. maar ik wil graag dat mijn werkgever mijn onkosten betaald als ik voor hun 6 maanden naar het buitenland ga. denk aan woonkosten vervoer enz. maar heb totaal geen ervaring hier mee.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Dat moet je dus vrijdag bespreken en als je denkt dat je vrijdag geen echte afspraak hebt maar alleen je contract krijgt van iemand waarmee je niet kan praten dan moet je dus vandaag bellen en een echte afspraak maken. Zeg dat je wat meer wilt weten over de secundaire arbeidsvoorwaarden voor je dit weekend je besluit kan nemen.

Als je daar dan zit vraag je na hoe de sec arbvw geregeld zijn, als ze niet begrijpen wat je bedoelt zul je directer moeten zijn: Ik bedoel: worden mijn onkosten in het buitenland vergoed? Dan hoop ik voor je dat alles vergoed zal worden en zo niet dan wordt het onderhandelen.

Zet van tevoren op een lijstje wat je wil zodat je niets vergeet te vragen want in het weekend kun je ze waarschijnlijk niet meer bereiken en maandag moet je je besluit hebben gemaakt.

Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zonder er direct een zwaar onder handel punt van te maken . Gewoon vragen hoe ze dat gedacht hadden . En wat ze van jou verwachten daar omtrent . Misschien is alles al redelijk geregeld en maak je het alleen moeilijker ,door gelijk te eisen dit en dat . Mocht het je dan toch teleurstellen weet je waar je over onderhandel of dat het er gewoon niet inzit :( succes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een "normaal" bedrijf betaalt al zulke kosten. Er is bijna altijd een soort reglement. Daarin staat hoe je kunt reizen, wie en waar vliegreizen worden gereserveerd, hoe vaak je naar huis mag, dat je baas je vliegreis en hotel betaalt of dat je een creditcard krijgt en dat je je maaltijden kunt declareren. En als je iets moet voorschieten vraag dan altijd om een voorschot; je bent geen bank voor je baas.

Toegevoegd na 3 minuten:
Vraag dus naar het reglement; die zal voor iedereen hetzelfde zijn. Alleen als je de eerste en enige bent zou ik er op staan dat vliegreis, hotelkosten en maaltijden worden vergoed. En een huurauto b.v. in de VS is ook niet ongebruikelijk. Hoort op het vliegveld voor je klaar te staan. Zo ging het tenminste bij mij op het werk.