Je begint met een kleine 2600 euro per maand bruto: http://www.loonwijzer.nl/home/salaris/salarischeck?job-id=2267020000000
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
"Het salaris van een beginnend opticien ligt rond de € 1.400,- per maand. Natuurlijk is dit per bedrijf verschillend. Ook tellen je opleiding en werkervaring mee bij het bepalen van je salaris."

Tja, dat stond in mijn bron maar zelfs het brutominimumloon is al hoger. Of zou mijn site zo onprofessioneel zijn geweest om een nettosalaris te noemen? Of zou het bedrag toch correct zijn en is het bedrag dat Pelle noemt het modale salaris van een opticiën? Vragen... vragen...
Computoon
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je de link gezien? Het ging om een beginsalaris en loopt alleen maar op. Ik denk dat jouw site inderdaad van netto uitgaat want een opticien verdiend echt wel meer dan 1400 bruto (hoop ik). Misschien verschilt het erin of je ergens in dienst komt of zelf een winkel runt en personeel hebt?
Een opticien is vaak een zelfstandig ondernemer. Dan is het afhankelijk van je klandizie en omzet wat je verdient. Omdat daar geen vast salaris aanzit is de vraag moeilijk te beantwoorden, maar het is vaak een modaal salaris.