Hoe definieer je leerdoelen voor werk-coaching?

Mijn manager hecht veel waarde aan de ontwikkeling van medewerkers. We moeten dus aan de POP en eventueel kunnen we coaching krijgen om ons sneller verder te ontwikkelen. Hiervoor moeten we leerdoelen functioneren.

Hoe pak je zoiets aan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Vaak heeft een organisatie zelf al competenties omschreven die bij je functie horen. Je kunt ook op internet op zoek gaan naar competenties die bij je baan horen. In die lijst kijk je dan naar aspecten waarvan jij denkt dat je ze nog niet geheel beheerst en die kun je dan in je POP zetten. Meestal is er ook een template aanwezig die je uitlegt hoe je je POP het beste kunt invullen. Daarnaast kun je ook aan je persoonlijke vaardigheden werken (die niet essentieel zijn om je werk te doen, maar waarmee je jezelf wel kunt ontwikkelen). Dat kun je bijvoorbeeld aan collega's vragen, en sommige zou je aan mensen kunnen vragen die je goed kennen.

Als je het gevoel hebt dat je kennis mist, kun je op zoek gaan naar een cursus of training en met je coach overleggen of je die kunt volgen om je kennis bij te spijkeren.