Gaat een Nederlandse politieagent omwille van het uitoefenen van zijn functie soms naar het buitenland? Bv. zakenreizen/conferenties bijwonen/...

Niet zozeer een 'gewone' politieagent, maar meer gespecialiseerde, zoals een agent bij de recherche of een andere dienst op de landelijke afdeling.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja , zoals Antw: al zegt , tevens op plaatsen waar vandaan vaak / of mogelijk drugs transporten worden georganiseerd , of andere criminelen activiteiten die weer in Nederland of ander Europees land terecht komen . Ja , men zegt Bangkok , de Filipijnen , enz vaak in samen werking met andere landen Maar ook in euro landen , zoals in Frankrijk tijdens de vakantie of voetbal gedoe laatst in Duitsland . Maar soms misschien ook niet helemaal legaal in zuid Amerika . Dus dan observeren ze verdachten die mogelijk criminelen activiteiten , uit voeren die Nederland schaden . Ja dat kan politiek gevoelig zijn .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja, dat gebeurt. Internationale samenwerking krijgt steeds meer vorm. Daar horen uitwisselingen, om bij elkaar een kijkje in de keuken te krijgen, en overlegvormen bij.

Tevens vinden er soms internationale congressen plaats op het gebied van misdaadbestrijding. Ook dat gaat meestal een afvaardiging van de Nederlandse politie naar toe.
AlphaLimaSierra