Wat is het minimumloon in Duitsland voor iemand van 16 jaar?

Toegevoegd na 8 minuten:
Ik ga 3 weken in duitsland werken. Nou vroeg mijn werkgever wat ik voorstelde als salaris. Ik ga volgens mij de hele dag werken in de productieafdeling. Weet misschien één van jullie wat te doen gebruikelijk is als minimumloon in Duitsland voor een jongen van 16 jaar oud.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.2K

Antwoorden (1)

In Duitsland kent men geen minimumloon.
"De zeven EU-landen die geen minimumloon kennen zijn Duitsland, Oostenrijk, Denemarken, Finland, Zweden, Italië en Cyprus. "

Toegevoegd na 12 minuten:
Dit is ook afhankelijk van het vakgebied. Meestal houd men marktconform aan. Een vergelijkingssite is:
http://www.nettolohn.de/lexikon/arbeitsentgelt-99.html