ik heb een maand proeftijd en nuluren contract nu denk ik dat mijn contract niet verlengd gaat worden.. heb ik recht op ww?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe lang werk je?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik gok nog geen maand. Dus NO WWAY
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En dan nog... het UWV WERKbedrijf, dat duurt een eeuwigheid en dan heb je nog niks!

Antwoorden (1)

Je krijgt een WW als je aan een aantal voorwaarden voldoet;

"U heeft recht op een WW-uitkering als u aan de volgende voorwaarden voldoet:

U bent jonger dan 65 jaar.
U bent werkloos: u verliest minimaal 5 werkuren per week. Als u minder dan 10 uur per week werkte, verliest u minimaal de helft van uw uren.
U krijgt de verloren uren niet doorbetaald.
U kunt direct aan de slag als u een baan vindt of krijgt aangeboden.
U heeft minimaal een half jaar gewerkt: in de 36 weken voor u werkloos werd, heeft u minimaal 26 weken gewerkt.
U bent niet verwijtbaar werkloos: u heeft niet zelf ontslag genomen en u bent niet om een dringende reden ontslagen. Een dringende reden voor ontslag is bijvoorbeeld dat de werknemer zich heeft misdragen.
U bent verzekerd voor de WW.
Verder is het belangrijk dat u zich tijdig heeft ingeschreven als werkzoekende bij het UWV WERKbedrijf."

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/ww/vraag-en-antwoord/wanneer-heb-ik-recht-op-een-ww-uitkering.html

Nu gok ik dat je hier niet aan voldoet, maar ik kan het mis hebben: U heeft minimaal een half jaar gewerkt: in de 36 weken voor u werkloos werd, heeft u minimaal 26 weken gewerkt.

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/ww/vraag-en-antwoord/wanneer-heb-ik-recht-op-een-ww-uitkering.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je wel voor je antwoord. ik heb hirrvoor 1jr gewerkt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je mag m gewoon als beste antwoord markeren hoor ;). Onthou: Neem niet zelf ontslag!