Wat is het salaris van een verzorgende IG?

Weet iemand wat ongeveer het salaris is van een helpende niveau 2 en verzorgende niveau 3 ? scheelt dat veel?

Welke richtingen verdienen het meest van niveau 3? thuiszorg/verpleeghuis of gehandicaptenzorg?

Graag het netto bedrag voor een beginnende 25 jarige van hetzelfde aantal uur om te vergelijken.

Bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Dit is wel een heel gedetailleerde vraag, waar niemand natuurlijk precies antwoord op kan geven.

Als je bij de vacatures kijkt, wordt helpende niveau 2 meestal ingeschaald op FWG 25 en verzorgende op FWG 35.
FWG 25 loopt van 1579 euro tot 2172 (met aanloopschaal vanaf 1455 euro)
FWG 35 loopt van 1707 euro tot 2348 (met aanloopschaal vanaf 1619 euro)

Dit zijn bruto bedragen. Of je in deze schaal komt en waar je in deze schaal komt is afhankelijk van je vooropleiding en ervaring.