wat zijn tegenwoordig de meest gevraagde beroepen in Nederland?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K
Amadea
11 jaar geleden
Gezien vanuit een scholier om als opleiding te gaan doen, of gezien vanuit een werkgever om personeel te vragen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja kan je het begrip "gevraagde" beter uitleggen?

Antwoorden (4)

Het beroep van deurwaarder staat in verband met de slechte economische situatie momenteel in de 'schijnwerpers'....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Alle beroepen die een natuurprofiel vergen. Beroepen waar je natuurkunde, wiskunde-B of scheikunde voor nodig hebt. Dit aangezien het de moeilijkere vakken zijn en daarom ook weinig gekozen worden. Eigenlijk altijd technische beroepen, zien hieronder een lijstje:
-biotechnicus
-bouwfysicus
-ingenieur civiele techniek
-luchtverkeersleider
-chemisch analist
-leraar natuurkunde
-architect
-meteoroloog
-bosbouwkundig onderzoeker
-levensmiddelentechnoloog
-Wiskunde Leraar
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb juist gehoord van niet, omdat het schijnt dat mensen steeds slimmer worden, is er juist meer behoefte aan vakmanlieden, zoals timmerman etc.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Luchtverkeersleider? Valt wel mee hoor, daar heb je echt geen natuurprofiel voor nodig, je moet alleen door alle testen komen: http://profielkeuze.qompas.nl/studierichting.html?str=66 Hoe kom je eigenlijk aan dit rijtje?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@pelle Inderdaad is een foutje van mij, luchtverkeersleider kun je ook worden met een economisch profiel mits je wiskunde en natuurkunde hebt. Iets wat bijna een natuurprofiel betekend. @krekatos, overal op internet staat dat er een tekort aan mensen met een bétatechnische achtergrond:
http://www.greijdanus.nl/Page/sp4038/ml1/Index.html
www.universumprogramma.nl/doc.php?id=22 Maar ik geloof best dat er ook een tekort aan vaklieden is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb het idee dat er inderdaad voor laag opgeleid personeel nog best werk is. Nog steeds is het voor mijn werkgever (in de bouw) lastig om aan personeel te komen. Ik vermoed dat de bereidheid om zwaarder dan gemiddeld werk te doen flink afgenomen is. Vroeger (en dan heb ik het over heel lang geleden) ging je gewoon werken, als je geen werk had. Kon niet schelen wat. Nu is iedereen toch wat kieskeuriger. Veel mensen stellen toch zo hun eisen aan een baan, ook mede door combinatie van werken en zorgen (voor kinderen). Als je nog moet gaan studeren is een studie dat iets met milieu te maken heeft denk ik geen slecht idee. Het milieugebeuren wordt steeds meer doorgetrokken in het bedrijfsleven. Bedrijven moeten aan allerlei milieu-eisen (CO2 reductie) gaan voldoen om nog mee te kunnen draaien omdat ze anders opdrachten niet binnen kunnen halen (met name opdrachten met de overheid als opdrachtgever).
vrijwilliger !

Ieder bedrijf zoekt ze en kan niet zonder ze !!!

Toegevoegd na 6 minuten:
Vergeet ik het nog: wat ik al eerder schreef dat klopt wel maar eigenlijk zou je denken dat technische beroepen heel erg gevraagd zijn, maar ambachtelijke vakmensen worden steeds meer gezocht, zoals bijvoorbeeld een timmerman.

Toegevoegd na 3 uur:
Andere ambachtelijke beroepen, zoals schoenmaker, fietsenmaker, kapper, bakker, slager zullen vaker werk aangeboden krijgen.

Toegevoegd na 3 uur:
zullen *ook* vaker
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Dat is geen beroep, dus geen antwoord op de vraag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
daar was ik nog mee bezig, niet zo snel graag !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Timmerman ook niet: alle bouwbedrijven liggen stil.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou nee hoor, niet alle, want als ik op mijn fiets zit dan kom ik geregeld een huis tegen dat weer onder handen wordt genomen door een klusbedrijf. Vooral de klusbedrijven in een klein dorp hebben het vaak wel druk, per dorp is er daar maar 1 of 2 van, en iedereen die een klus heeft gaat bij deze mensen vragen of ze ze kunnen helpen, omdat het zo dichtbij is.
Op dit ogenblik is er een groot tekort aan personeel in de zorg. Gelet op de vergrijzing zal de vraag naar zorgpersoneel alleen maar gaan toenemen.