mag een baas je verplichten op zaterdag te werken? als je die al 2 weken van te voren hebt vrij gevraagt?

ik heb vrij gevraagt voor het geval dat erover twee weken moet overgewerkt worden! nu zegt mijn teamleider je bent nummer twee dat houdt in dat je normaal vrij hebt maar als een 55+ vrij wil hebben dan krijg je geen vrij meer!
mag dit zomaar? ik werk via het uitzendbureau gewoon 40 uur dit werk ik ook elke dag en nu zeggen hun dat je verplicht bent op zaterdag te werken er staat hiervan niks in mijn contract! ik vind dit normaal niet erg maar heb nu een hotelletje geboekt en kan ik dus niet! heb dit uitgelegt aan me baas maar hij zegt gewoon daar kan ik niks aan doen!dus mijn vraag is nogmaals ik sta op vrij en iemand anders wil vrij een vaste kracht mag ik er dan zo van af gehaald worden en kunnen ze je het verplichten op zaterdag te werken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Je bent door het bedrijf ingehuurd via een uitzendbureau. De werkgever kan ook zeggen morgen is je laatste dag we hebben jou niet meer nodig. Vervolgens bellen ze het uitzendbureau en vragen een nieuwe medewerker. Jij geen werk meer en kun je de ww in.