Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

krijg geen loon of maar gedeeltelijk,als ik nu zeg ik kom niet werken totdat ik mn geld heb?is dit werkweigering?of verspeel ik dan mn rechten?

zit financieel in de shit dankzij mn baas!raak mn huis al kwijt! anderen krijgen t geld wel maar ook n paar niet,zitten al advocaten achter,maar hij reageert niet!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
910

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

werkweigering is altijd een rede voor ontslag op staande voet,behalve als je weigert om bv iets heel gevaarlijks te doen wat niet bij je baan hoort. je kunt met je vragen hierover ook terecht bij het uwv.ze kunnen daar ook zorgen voor een soort van uitkering tot alles is opgelost
sucses!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik het zo lees blijft jouw baas in gebreke met het uitbetalen van de salaris. Wanneer jij in gebreke blijft met werken krijg je een touw trek spelletje dat je niet wilt.

In deze situatie (bijna alle situaties) kun je het beste voor zorgen dat je jouw deel van het contract netjes blijft volgen. Doen wat je hoort te doen dus. Op deze manier is de baas de enige die zich niet aan de afspraken houd. En dan sta je sterk.

Volgende stap is dan om je baas schriftelijk op de hoogte te brengen dat hij met het uitbetalen van je salaris in gebreke blijft. Wanneer meerdere collega's dit doen, sta je sterk. Eventuele vervolgstappen (boetes/of zelfs faillissement aanvraag) zijn dan makkelijker.

In de bron staat een voorbeeldbrief om je baas in gebreke te stellen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doen wat pat zegt en ook even advies inwinnen bij buro voor rechtshulp.
Ik heb zoiets ook gehad, alleen ik was al weg bij mijn baas.
Zie link hieronder
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding