Hoe moet ik om gaan met deze collega's? (zie afschrijving)

Mijn collega's geven mij regelmatig kritiek over dingen op een niet boze manier, maar wel met een achtergrondgeur dat het moet veranderen.
Ze geven mij op mijn kop met dingen die ze zelf ook fout doen.
Ondertussen denk ik: laat maar kletsen en zeuren.
Maar die houding is moeilijk vol te houden en word niemand vrolijker van, want op den duur wordt ik daar zelf ook chagarijnig van en dat kan niet op een werkplek waar je met klanten werkt.
Ondertussen heb ik constant het idee dat iedereen negatief over een groot deel van mijn handelingen denkt.
Er zijn maar een paar collega's die niet zeuren en die wel aardig zijn en waar ik dat gevoel niet bij heb.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
afschrijving?

Het beste antwoord

Je moet je denk ik afvragen of de kritiek die ze hebben op jou is gericht of puur en alleen op je handelen. Dit is denk ik een belangrijk verschil. Het beste is denk ik ze te confronteren, vertel ze dat je het vervelend vind dat ze die dingen zeggen. Aan de andere kant, sta ook open voor feedback. Hierdoor kun je groeien. Geef ook hun feedback.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Na een lange tijd pas markeer ik dit als je beste antwoord.
Het was inderdaad allemaal niet tegen mij bedoeld!

Andere antwoorden (4)

Dan zeggen /vertellen die collegas dus duidelijk iets over zichzelf ,en dat projecteren ze op jou/u.

focus je op die paar collegas die dit niet doen en er wel vriendelijk en aardig onder blijven .

confronteer je collega s eens met hun gedrag .als je kan .
dan wordt het duidelijk dat je er niet van gediend bent .

suc6 ......en laat niet met je sollen .
Je hoeft niet alles te pikken van je collega's
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kan je maar een raad geven.
Ga eens communiceren met deze collega`s die jou dit op deze manier laten weten.
Ga er toch eens wat dieper op in.
Vraag hun naar de beweegredenen laat ze voorbeelden noemen en vraag hoe zij dit zien.
En confronteer hun met hun eigen manier van functioneren.
En niet op een belerende manier maar op een tactvolle manier.
Ik weet zeker dat jullie nader tot elkaar gaan komen en dat jij je ook weer prettiger gaat voelen.
Want ieder komt graag met plezier naar zijn werk.
Het is het proberen waard toch?
12 jaar geleden
Pieter2011
12 jaar geleden
Jullie hebben vast ook weleens werkoverleg?! Misschien is dit een goed punt om eens met elkaar te bespreken?
Ja fietser ,als ik inde auto zit en hoor op de radio ,pas voor een spookrijder ,precies op het wegtraject waar ik rij maar dan tegen over gesteld !maar ik zie er tien tallen !dan moet ik kijken of ik niet de spookrijder ben . Als collega's de moeite nemen om jouw wat advies te geven op een nette manier ,ook al doen zij ook niet alles perfect ,moet je toch niet eens nadenken of je die tips niet btr kan gaan gebruiken .ik weet wel collega's zijn ruimer met kritiek dan met complimenten maar toch nemen ze de moeite misschien om jouw wat teleren . Mocht het toch alleen af katten zijn wordt dat meestal kort bits met alleen maar nadruk op wat verkeerd is ,was .ja daar Heb je niks aan . Succes .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze zeuren niet, maar willen dingen veranderd zien. Geven gewoon feedback. Ga dat niet opkroppen maar reageer erop. Praat erover met ze en maak duidelijk dat je het niet leuk vind dat ze dat zeggen. Kijk naar jezelf of de kritiek redelijk is. En zeg het ook tegen hen als er dingen zijn waar je moeite mee hebt.