Wanneer haal je een amn test niet en word je niet aangenomen?

Ik heb gisteren de amn test gehad voor de opleiding verzorgende ig.
Nu kwam er heel veel van rekenen in voor en ben ik bang dat ik het daardoor niet gehaald heb, maar misschien heb ik dat ook wel mis.
Mijn vraag is: Wanneer word je echt niet aangenomen voor de opleiding door de amn test?
En als je best slecht scoort bij rekenen, en bij de rest heel goed, word je dan alsnog aangenomen voor de opleiding?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
16.5K

Antwoorden (1)

De test moet je zien als een stukje garantie voor de school dat jij de opleiding kun halen. Als jij de test niet haalt, dan weet je dat je tijdens de opleiding ontzettend veel moeite moet gaan doen om het te halen. En waarschijnlijker is het dat je het niet gaat halen.

Het is geen bindende uitslag. Wanneer je alles heel slecht hebt gedaan zul je inderdaad niet worden aangenomen. Doe je alles goed, dan wel. Zit je er tussenin, dan heeft de school zijn eigen visie, en eigen regeltjes om je door te laten of niet. Het kan ook zijn dat ze je uitnodigen voor een gesprek (of je geeft dit zelf aan wanneer je een negatieve uitslag krijgt).

Maar beter is het om lekker af te wachten. In een test als deze maak je al snel fouten, en dat is helemaal niet erg. Je wordt getest op meerdere vakken, en sommige mensen zijn goed in taal, en anderen goed in rekenen.