Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe neem ik ontslag?

Ik werk al 3 jaar als zaterdag baantje bij een autogarage waar ik auto's poets. Ik heb het erg naar mijn zin gehad maar nu ik 16 ben wil ik toch eens iets nieuws en wat meer met mensen werken. Nu zou ik wel graag bij de lokale supermarkt gaan werken alleen vind ik het erg moeilijk om 'ontslag' te nemen.

Moet ik bijvoorbeeld eerst solliciteren bij de supermarkt? of eerst ontslag nemen. Moet ik voor een vervanger zorgen? omdat het een klein team is en het misschien wat onverwacht is. En hebben jullie verder nog tips? Ik vind het namelijk nogal moeilijk om dit onderwerp omhoog te brengen.

Toegevoegd na 21 minuten:
Bedankt voor jullie antwoorden, het helpt me ontzettend.
Nu moet ik inderdaad maar niet meer uitstellen en eens aan de slag gaan, alleen wat is hiervoor de beste manier? Kan ik het best een afspraak maken om te praten, het in de koffiepauze bespreken of na het werk even vragen of we even kunnen praten? of kan ik het beter telefonisch afhandelen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Gooi niet je oude schoenen weg voor je nieuwe hebt ".
m.a.w. eerst ergens anders solliciteren voor je ontslag neemt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk eens om je heen: misschien is er wel een buurjongen of schoolgenoot van 13 die maar wat graag jouw baantje wil hebben en waarvan jij weet dat hij geschikt is?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Na of voor het werk zou ik het bepraten.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (8)

Ik zou eerst er voor zorgen dat je ander werk hebt. Meestal kan je niet meteen beginnen. Die tijd kan je gebruiken om je wasplek op de hoogte te brengen en evt samen naar een vervanger te zoeken. Ik denk dat je wasplek het je helemaal niet kwalijk neemt dat je op je 16e wel eens wat anders wil.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden