Ik moet allang een opleiding gekozen hebben, alleen weet ik geen opleiding. Weet iemand een goede beroepskeuzetest?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Ik heb goede ervaringen met de LOI-beroepskeuzetest http://loi.nl/beroepsinteressetest/index.htm

En andere site is: http://www.werksite.nl/beroepskeuzetest

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je decaan kan je hopelijk ook helpen; misschien heeft hij of zij ook een test?
Op www.123test.nl staan veel tests. Vaak een beetje oppervlakkig, maar soms ook best betrouwbaar. Zo zie je bij de link een heel redelijke test voor 12,50. Je kunt ook een "studiekeuzetest" doen, maar die is alleen voor HBO en WO.
Behalve deze betaalbare tests staan er ook genoeg gratis tests op, maar die zijn minder goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mee eens, decaan en 123test. De betaalde studiekeuzetest van 123test.nl vond ik inderdaad erg prettig. Het belangrijkste is dat er niet één beroep uit komt, maar een analyse van je waarden en interesses en voorbeelden van de richting die je op kunt denken.
De gratis tests zijn helaas van lage kwaliteit. Het voordeel van het inzetten van je decaan is dat hij/zij persoonlijke vragen kan stellen en toegang heeft tot duurdere tests, zonder dat jij hiervoor hoeft te betalen.
Ik weet niet op wat voor school je nu zit, maar veel HBO en MBO (ook universiteiten) bieden zelf een beroepskeuzetest aan. Deze heb ik vroeger ook gedaan en het antwoord werd mijn opleiding. Gewoon een keer langsgaan bij een hogeschool, op hun website kijken of bellen om een afspraak te maken en je hebt er heel veel aan!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat inderdaad ook, maar ik heb zelf de ervaring dat ze op hogescholen toch iets beter zijn. Ik weet natuurlijk niet hoe dat bij andere middelbare scholen is.
Icares.com

Heb ik door de jaren heen al vele testen gedaan!