Stel je werkt ergens en het bedrijf gaat failliet,je hebt dus geen referentie, ( althans wel werkverleden maar dat is jaren terug,wat kan je dan doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.2K

Het beste antwoord

Of je kunt vragen om een getuigschrift. Waarin staat hoe jij functioneerde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Gewoon in je sollicitatiebrief zetten, dat je vanwege faillisement geen werk meer hebt, je kunt van eerdere werkgevers wel referenties opgeven, als je die hebt. Je hoeft trouwens geen referenties te vermelden, je kunt ook zetten: referenties op te vragen, dit heeft als voordeel dat je je eerdere werkgever ervan op de hoogte kan stellen dat hij of zij gebeld kan worden, wordt dit niet op prijs gesteld, dan kun je dat telefoonnummer achterwege laten. Soms is een werkgever die failliet is gegaan toch nog bereidt zich in te zetten voor zijn ex- werknemers, dus vraag dat in ieder geval even na.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoezo geen referentie? Je kunt gewoon bij een referentie zetten dat de persoon in kwestie van bedrijf huppeldepup was. Dat dat bedrijf ondertussen failliet is zou niet uit moeten maken, dat gebeurt nou eenmaal. Dus als die persoon gewoon nog steeds namens het inmiddels failliete bedrijf aan een nieuwe werkgever wil vertellen hoe fantastisch jij daar je werk deed zeg ik: gewoon opschrijven die hap.

Als er bij dat bedrijf rare zaakjes speelden omtrent het faillissement en dat is bekend geworden (of googlebaar) dan is de vraag of je dat wel als referentie wílt, maar dat is wat anders.