Is een auteur en een schrijver het zelfde?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hetzelfde*
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Schrijft een auteur niet alleen boeken, en een schrijven bijvoorbeeld ook krantenartikelen?

Antwoorden (5)

ja, auteur en schrijver zijn synoniemen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, auteur en schrijver zijn het zelfde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hetzelfde*
ja, alleen is auteur een duur woord voor schrijver
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, een auteur is net zo goed een schrijver als dat een acteur een toneelspeler is. Het zijn Franse woorden die oorspronkelijk uit het Latijn komen. En wij hebben daar onze eigen Nederlandse termen voor.
Amadea
12 jaar geleden
Nee, niet altijd. Iemand kan de auteur van een boek of artikel zijn, maar het hebben laten schrijven door een 'schrijver' die voor hem schrijft. De auteur is dan dus degene die het verhaal verzonnen heeft en de schrijver degene die het heeft opgeschreven. De reden daarvoor kan zijn, dat die 'auteur' zelf niet (of niet goed) kan schrijven.