Ik ben inmiddels 4 maanden werkzaam voor een bedrijf, maar heb tot op heden nog steeds geen contract getekend en zelfs mijn loonstrook niet gehad?

Men meldt mij continue dat ze er mee bezig zijn.
Vreemd genoeg zie ik ook elke maand bij storting van het salaris "voorschot"staan, dit zou toch salaris+maandvermelding moeten zijn??
Ik heb het niet naar mijn zin daar en wil dus opzeggen.
Hoe weet ik nu hoeveel opzegtermijn ik heb? Toen ik aangenomen werd, is mij ook niet gezegd of ik een contract van 3 maanden, 6 maanden of een jaar zou krijgen. Heb ik nu gewoon een opzegtermijn van een maand? Ik werk overigens in de tandheelkunde als mondhygienist.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1K

Antwoorden (9)

Kom voor jezelf op... En wees intelligent... Creëer een win-win situatie...
Ga naar je baas, en vertel hem wat je dwars zit en doe dat een beetje overdreven, gewoon spelen...
Dan kunnen er twee dingen bebeuren, 1) de baas luistert en komt zijn afspraken na, geeft jou een contract, maar tenminste duidelijkheid... Of 2) hij zegt dan hoepel maar op, en dat wilde je toch al als het zo stom geregeld is...

Dus in beide gevallen wordt JIJ er beter van...

Dat is nu intelligentie... Doe maar zoals ik zei, dan wordt je er gegarandeerd beter van...

Dan krijg je een beetje haar op je tanden, staat jou ook goed...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mee eens! +
Cryofiel
14 jaar geleden
Hier zat de nuchtere en meedenkende XiniX aan het toetsenbord. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet zeker hoe het zit maar wle een kleine kanttekening hierbij. Als je weg gaat of weg laat sturen, heb je geen enkel bewijs dat je er ooit hebt gewerkt. Er zijn geen loonstroken of contracten die dit bewijzen. Op de betalingen staat ook de vermelding voorschot, deze zouden ze eventueel ook nog eens terug kunnen vorderen. Want het is ook niet zeker of de werkgever ook de verplichte aanmeldingen heeft gedaan bij de instanties.
Standaard is de opzegtermijn een maand, maar omdat je een contract opzegt dat je nog niet hebt, kun je per direct weg als je wilt. Hou er wel rekening mee dat je eventuele opgebouwde vakantiedagen worden uitbetaald, maar dat de nog niet gewerkt dagen van de lopende maand worden ingehouden.
paulus811
14 jaar geleden
Bel de rechtswinkel eens op of vraag het gewoon aan je baas. Met dat soort dingen bel ik altijd de rechtswinkel, kost geen telefonisch consult.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is vaag, gezien het feit een bedrijf maximaal een proeftijd kan aangaan van 1 maand, en dan toch echt met een contract moet komen.

opzegtermijn is allen van toepassing als je een contract hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Proficiat! Een mondeling contract is een vast contract!
Het maakt niet uit wat op je afschrift staat. Als je geen contract op papier hebt: geen nood. Een mondeling contract is ook rechtsgeldig. Het feit dat jij op je werk verschijnt betekent dat je een aanstelling hebt. Schijnbaar heb je dus zonder dat je dit wist een vaste aanstelling gekregen. Normaliter één kalendermaand opzegtermijn bij een vaste aanstelling.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
inderdaad! Zo is het! +1 Na 3 maanden ontstaat er een rechtsvermoeden van een arbeidsovereenkomst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zal een mondeling contract niet vertrouwen.. Dan is het hun woord tegen het jouwe en ik echt toch echt dat de werknemer aan het kortste eind trekt. Maar het kan ook zijn dat ik een tic van m'n moeder heb overgenomen.. Ze hamerde er nl altijd op dat dingen zwart op wit moesten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 prima antwoord
je bent op dit moment niet verzekerd en zwart in dienst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bij het aangaan van een dienstverband zonder een voorafgaand aan het ingaan ervan nader bepaalde termijn kun je ervanuitgaan dat het een contract voor onbepaalde tijd betreft ,dus een vast contract
Aangezien je proeftijd om is heb je de normale opzegtermijn die volgens de wet in dergelijke gevallen geregeld is tenzij in de eventuele cao een andere tijd geregeld is .
bij een voorschot bij een salarisstorting hoeft niet perse de maand vermeld te staan maar je hebt wel recht op loonstroken en het is ook van belang dat eventuele correcties op dit voorschot in die maand belast worden waaropp ze betrekkking hebben en niet in de maand waarin gecorrigeedr word omdat je anders een heel hoog maandsalaris zou kunnen krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet zo slim, nog steeds geen contract hebben. Wordt het niet eens tijd om van je af te bijten? om eens tegen je baas te loeien: ZEG, HÉ, waarom heb ik eigenlijk nog geen contract? Moet het papier uit Japan komen of zo???
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je werkt toch niet als vrijwilliger?
Hallo zeg, als je baas er niks aan doet, ga je een paar stappen hoger. Vermeld dit aan je baas, doe het zoveel mogelijk via e-mail of brief, zodat je het zwart op wit hebt.
Neem geen genoegen met loze beloftes. Houd je afgelopen werktijden bij en zorg dat je het met terugwerkende kracht alsnog uitbetaald krijgt!