Mag je werken in een hotel?

Is het voor een ZZP'er/freelancer toegestaan om in een hotel te werken? Is dat toegestaan? Ook als je geen kamer boekt?

Toegevoegd na 39 minuten:
Gewoon vanachter de laptop werken bijvoorbeeld. In een hotel voor een klant.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Ha, die Hallo5;

Ik neem aan dat je bedoelt om in het restaurant of de lobby van een hotel op je laptop te gaan werken. Zal op zich misschien niet verboden zijn, maar ik kan me voorstellen dat ze je na enige tijd toch vragen te vertrekken of in het restaurant tenminste iets te bestellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als freelancer/zzp'er ben jij vrij om je aan willekeurig wie te verhuren.
Dus ook aan een hotel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar mag je ook in een hotel werken voor een andere klant. Gewoon met de laptop.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wel als jij daar ook eet en drinkt.
Anders denk ik dat je verzocht wordt om te vertrekken omdat je wel een tafel bezet houdt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oké. Helder. Ik zie nu dat de vraag op twee verschillende manieren kan worden opgevat. Enig idee hoeveel je moet blijven eten? Ik wil namelijk niet graag dik worden :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In principe kun je 1 drankje bestellen en daar 8 uur over doen. Of het netjes is, is wat anders.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Pesu hartelijk dank. Dan weet ik ongeveer wat er van me verwacht wordt! Zo nu en dan wat eten of drinken. Super bedankt voor de aanvullende reactie!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Graag gedaan, maar mag ik vragen waarom je perse in een hotel wilt werken? Als je het gewoon zomaar doet kan je toch net zo goed in een openbare bibliotheek werken. Heb je gratis WiFi en je kan er vrijwillig eten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Natuurlijk mag je dat vragen! Ik ben een beetje aan het kijken wat mijn opties zijn en ik weet dat ik ook in de bieb kan werken. Dat is inderdaad beter; vrijwel altijd gratis internet en je hoeft niet verplicht wat te eten. Goede tip. Ik zet hem op mijn lijst. En de bedoeling is overigens om de lijst binnenkort te delen op internet, zodat iedereen er wat aan heeft! (en niet alleen ikzelf)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Okok, maar wat is de reden dat je je verschillende opties wilt bekijken? Je kan toch ook gewoon thuis of op je kantoor aan de slag? Verder snap ik dat je het lekker kan vinden om ergens anders aan de slag te gaan. Ik maak vaak mijn huiswerk in de bibliotheek. Word ik ook nergens door afgeleid....