ik heb eencontract voor een bepaalde tijd van acht maanden mag dit?want ik dacht dat contacten alleen van een half jaar of een jaar moet zijn.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Dit is niet standaard bij (Nederlandse) wet geregeld. In sommige zorgbedrijven en in de horeca is het heel gebruikelijk om niet een halfjaar of jaarcontract te geven. Maar een contract voor een aantal maanden totdat de werkzaamheden erop zitten of tot het seizoen (bijvoorbeeld het strandseizoen) ten einde loopt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een tijdelijke arbeidsovereenkomst kan ieder gewenst aantal maanden omvatten. Wel is het zo dat de werkgever maar een bepaald aantal tijdelijke contracten mag afsluiten met een werknemer, namelijk drie. Bovendien mag die keten van tijdelijke arbeidsovereenkomsten maximaal 36 maanden duren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat mag.
Je kunt zelfs contracten krijgen van enkele weken.