Nee, dat is een colporteur.

Toegevoegd na 2 minuten:
Als accountmanager ben je verantwoordelijk voor een aantal klanten van je bedrijf of organisatie. Je denkt met deze klanten (‘accounts’) mee en investeert op allerlei manieren in hen. Vaak word je daarbij ondersteund door een account team. Zo geef je aan je klanten advies over hoe zij bijvoorbeeld hun prestaties kunnen verbeteren of kosten kunnen besparen, zonder dat de verkoop van een bepaald product of dienst uit jouw bedrijf daar direct bij ter sprake komt. Je vindt accountmanagers in bijna alle sectoren en branches van de maatschappij.

Het kan zijn dat een accountmanager ook bedrijven/mensen benaderd om klant te worden maar een accountmanager is te duur om die langs de deuren te sturen. Die doet dat anders: "Ook kun je door middel van een test, een workshop, presentatie of demonstratie de nieuwe klant benaderen. Je bezoekt daartoe veel bedrijven of bent aanwezig bij speciale congressen waar nieuwe producten worden gepresenteerd. Je leeft je in de account in door actief naar oplossingen te zoeken voor problemen in zijn bedrijf. Toont de klant interesse, dan probeer je door onderhandelingen tot een voor beide partijen zo gunstig mogelijke overeenkomst te komen. Heb je met een account eenmaal een verkoopovereenkomst afgesloten, dan zorg je vervolgens voor de uitvoering van de verkoop."
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
oke , thanks voor het antwoord!
Nee. Een account manager is een duur woord voor een vertegenwoordiger. Een accountmanager gaat bedrijven langs en probeert deze ertoe te brengen contracten te sluiten met het bedrijf waarvoor hij werkt. Als gereedschappen heeft hij/zij een net pak (m)/mantelpakje (v) in combinatie met 'een representatief uiterlijk' en als gereedschappen van de zaak: een snelle auto uit de hogere prijsklasse, een laptop en een smartphone. Een hoog salaris is voor hen niet voldoende want ze krijgen in de regel ook nog provisie.

Colporteurs gaan langs de deur bij consumenten om spullen te verkopen. Ik heb het idee, dat dit verschijnsel wat op z'n retour is, al zie je ze tegenwoordig wel in een andere vorm: de (vaak jonge) verkopers die huis-aan-huis proberen de consument aan een andere energieleverancier te binden.
Computoon
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nu de meeste mensen het bel-me-niet-register hebben ingevuld, moeten ze wel weer langs de deuren...
meestal inderdaad energieleveranciers, glasvezel- of andere internet/telefoon contracten, waar jij niet veel wijzer wordt van overstappen, maar er voor hen een leuke provisie op zit.