Hallo, Ik wil werken als webcam model. mijn vader doet belasting aangifte. het is niet de bedoeling dat hij hier achter komt. hoe voorkom ik dit?

Toegevoegd na 12 minuten:
als mijn vader aangifte doet. komt neem ik aan het bedrijf naar boven waarvoor ik werk... dat wil ik voorkomen! moet ik dan een bedrijf starten? of wat is een alternatief.. zonder dat mijn pa het te weten komt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou er toch maar eens goed over nadenken...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat je vader er achter komt lijkt me niet het grootste probleem wat je kan verwachten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
idd nelly!
er zijn vast wel "nettere)alternatieven
mss denk je er nu niet zo over maar later krijg je spijt
denk aan je toekomstige echtgenoot en kinderen
niet leuk als ze er achter komen wat mams vroeger deed voor de kost!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waarom mag je vader het niet weten?
maar praat er anders met je moeder over misschien kan zij het voorkomen en wil ze je helpen als dit niet lukt vertel het je vader en vraag om begrip suc6 :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je weet toch wel hopelijk dat webcam model zijn niets te maken heeft met een kleding model zijn.....
En als je in de sex industrie gaat werken, dit nadelig kan zijn voor je cariere later....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Werken als webcam model daarvoor moet je minimaal 18jaar of ouder zijn. En dan als je 18jaar bent snap ik niet dat je vader aangifte wilt doen voor jouw.
Jij bent dan al volwassen.

Antwoorden (3)

Als je gewoon zegt dat je de webcam gebruikt voor andere doeleinden, zie ik het probleem niet. Ben je er ook van bewust dat je hele familie je kan terug vinden op internet. Ik zou er nog eens 10 keer over nadenken voordat je zoiets doet. En daarna nog eens 10 keer nadenken ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je als webcammodel voor een bedrijf gaat werken kun je dat niet zwart doen. Dus het bedrijf komt bovendrijven als je je aangifte doet. Maar het bedrijf heeft meestal een nietszeggende naam. Het zal geen naam voeren als bijvoorbeeld Webcammodel XenY BV.
Maar bedenk wel als je dat werk gaat doen, dat een ander er veel meer aan gaat verdienen dan jij, dus jouw gebruikt. Daarnaast is het zo dat de ook hier de regel geldt: Eens op internet, voor altijd op internet.
Iedereen kan jou zien optreden en men zal je ook herkennen is het niet aan je lijf dan wel aan de ruimte, je eigen slaapkamer bv, waarin je het doet. Denk dus goed na.......
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Via de vooringevulde aangifte zal elk salaris dat bij de Belastingdienst van jou bekend is, inderdaad al ingevuld staan. Als je hier geen gebruik van maakt, zul je je vader je jaaropgaaf moeten geven, dus daar zit niet echt verschil in.

Het beste 'alternatief' lijkt me dat je voortaan zelf je aangifte gaat invullen. Zolang je geen eigen bedrijf, hypotheek of vermogen hebt, is dat helemaal niet zo ingewikkeld. Download eens een aangifteprogramma en kijk wat je in moet vullen (zonder het te versturen) dan zie je ook dat je overal op vraagtekentjes kunt klikken en er volop uitleg is.

Zelf een bedrijf starten moet je niet doen tenzij je graag ondernemer wilt worden. Daarbij zou je in dat geval - als je vader aangifte doet - je vader inzage moeten geven in je bedrijfsadministratie. Mij lijkt dat je dan eerder meer dan minder moet vertellen over de inhoud van je werkzaamheden.

Het beste alternatief lijkt me nog altijd om een andere baan te zoeken. Als je dit stiekem wilt doen, krijg je allerlei leugens en smoesjes, en daar wordt niemand gelukkig van. Bovendien is internet openbaar voor een ieder, en wat op internet staat, is daar verrekte moeilijk af te krijgen. Laat je dus eerst informeren over de gevaren, je zult niet de eerste zijn die door het plaatsen van een paar foto's online, jaren later een baan niet krijgt. Werkgevers hebben daar tegenwoordig vaak mensen voor in dienst hé, om sollicitanten na te trekken via internet en social media. Dus als je wilt dat dit niet uitkomt, kun je het waarschijnlijk beter niet doen.