Waarom doen in Italië en Spanje ongeveer evenveel meisjes als jongens een ICT-opleiding, en in NL maar 10%?

Hier wordt het geconstateerd, en staat erbij hoe ze 't willen veranderen, maar er staat niet bij _waarom_ dat verschil er is:
http://www.computable.nl/artikel/achtergrond/loopbaan/4457616/1458016/vrouwelijke-icter-speeddate-met-meisjes.html

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat weet ik niet; de vraag komt mij niet bekend voor en verder ben ik niet zo goed in geheugenlezen-op-afstand-van-anderen :).

Het beste antwoord

In Nederland is ooit gezegd dat meisjes geen wiskunde knobbel hebben, ofwel niet technisch kunnen denken. Dus zeker niet aan zo'n opleiding moeten beginnen . In het buitenland weet men al lang dat meisjes ook techniek kunnen studeren als ze willen. We hebben een hoop in te halen
anneliez
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Je veronderstelt dat mmm een meisje is, maar dat klopt niet!
Het feit dat er meisjes zonder wiskundeknobbel zijn impliceert niet dat zo iemand niet kan bestaan...
anneliez
12 jaar geleden
nee hoor ik veronderstelde niets over het geslacht van mmm, had ik nog niet eens op gelet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Amadea:
Ik veronderstel dat die veronderstelde veronderstelling slechts dat is: een veronderstelling :).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kan mijn avatar trouwens niet veranderen zonder ook de leeftijd te verlagen. En dat wil ik niet. Dus ik zit aan deze avatar vast!! GV heeft aangegeven het op de todo-lijst te hebben staan, maar dat er geen enkele prioriteit aan wordt gegeven. Er zitten dus waarschijnlijk nog honderden andere todo-items op de lijst, en waarschijnlijk komen er ook steeds nieuwe items boven mijn wens te staan.
Maar dat terzijde...
Amadea
12 jaar geleden
Hè, hoe kan dat dan? Je kunt toch zonder voorwaarden ten allen tijde je avatar veranderen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat kan niet. (Tenminste, technisch gezien.)
Stel je leeftijd maar eens in op 100 (en 11 maanden en 30 dagen). Wacht een paar dagen. Dan ben je 101 jaar oud in het systeem.
Zodra dat het geval is, kan je je avatar (en trouwens ook alle andere zaken van je profiel!!) NIET meer veranderen zonder OOK eerst je leeftijd weer onder de 100 te zetten.
Absurd, ik weet het... Maar ze willen voorlopig niks aan deze programmeerfout doen.

Andere antwoorden (1)

Ik denk dat de mensen (mannen en vrouwen) een opleiding kiezen waar voor hun een toekomst inzit en waar de mensen van denken dat daar in toekomst groei inzit.