Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe groot is de kans dat ik astronaut word?

Ik zit in 4 vwo en wil graag astronaut worden, maar vraag me af hoe realistisch dat is. Iemand enig idee hoe groot de kans is dat ik astronaut word?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K
Amadea
12 jaar geleden
Welk vakkenpakket heb je? Ben je van plan hierna een universitaire studie te volgen? Zo ja, welk vak? Dat maakt allemaal nogal uit....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga er voor!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Zeer klein.... Nederland kent ik meen 2 astronauten die daadwerkelijk de lucht in zijn gegaan. Wubbo Ockels en Andre Kuijpers. De laatste is op dit moment nog actief. En heeft in in 1e instantie niet eens een astronautenopleiding gerelateerde studie gehad. Maar een medische. Hij is er uiteindelijk gewoon ingerold (kwam op zijn pad.) Buiten doorzetting vermogen en talent heb je ook de juiste mensen om je heen en geluk nodig.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ook niet onbelangrijk. Het is ook wel erg handig als je rijke ouders heb of een bank of sponsor die het aandurft tonnen in je studie te investeren.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Als er geen heel grote wijzigingen in de ruimtevaartprogramma's en -mogelijkheden komen is er in nederland plaats voor een stuk of vijf astronauten, waarvan er misschien twee daadwerkelijk de ruimte in zullen gaan.
Jouw kansen zijn dus 1 op 8 miljoen, en je zult zelf keihard moeten werken om die kansen te vergroten:
zorg voor een goede, wetenschappelijke, opleiding, een topconditie en grijp elke kans aan om stapjes in de goede richting te zetten.
Er zal niemand naar je toe komen om je uit te nodigen voor een ruimtereis...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier een +je.
Een nobel streven erabel!
We gaan je allemaal uitzwaaien. Beloofd!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kansen zijn veel groter dan 1 op 8 miljoen, want je wil het zelf graag. De Metro heeft nu trouwens een prijsvraag waarmee je de ruimte in kan ;-) http://metroinspace.com/nl/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je een toeristisch ruimtereisje wint ben je nog geen astronaut...

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding