Hoe zit het met het terugbetalen van studiefinanciering omdat je teveel hebt verdiend? Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik heb namelijk een nabetaling gehad van het UWV i.v.m. mijn Wajong uitkering over de voorgaande jaren waar ik ook recht op had. Het was een behoorlijk bedrag van meer dan 12.000 euro. Maar dit heb ik nooit doorgegeven aan DUO, omdat het eigenlijk loon is van de voorgaande jaren, waar ik wel recht op had. Het valt immers binnen de bijverdiengrens. Nu vertelt het DUO me dat ik een bezwaarschrift kan indienen, waarbij ik de beschikking van de nabetaling moet bijvoegen. En dat de vordering hoogstwaarschijnlijk wordt kwijtgescholden. Maar de bezwaarschrift termijn is bijna verstreken. Ik was me niet bewust van het feit dat de nabetaling niet meetelt als inkomen die de inkomensgrens overschrijdt. Deze bezwaarschrifttermijn verstrijkt volgende week, dus is het erg krap. Ik probeer al een paar dagen het UWv te bellen, maar kom er niet doorheen!! Is het mogelijk om op korte termijn bij het UWV een kopie van deze beschikking van 2009 te krijgen? Bedankt voor de eventuele antwoorden!!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

U kunt sowieso met DIGID uw inkomensgegevens bij het UWV inzien, ook over 2009 (jaaropgaven). Zie Mijn UWV: http://www.uwv.nl/Particulieren/mijnuwv/index.aspx

U zit in tijdnood. Maar u kunt altijd een zogenaamd pro forma bezwaarschrift indienen. Hierin vermeldt u dat u nog bezig bent aanvullende gegevens tav uw bezwaarschrift te verzamelen. De datum van het pro forma bezwaarschrift is geldend.
fisbel
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je kan langsgaan bij het UWV, misschien word je daar dan wel gelijk geholpen.