Er mag in Nederland niet beoordeeld worden op sekse, geaardheid of geloof.
Het hoofddoekje duid op je geloof en ze mogen je hierop dus niet weigeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En als je om andere redenen een hoofddoek draagt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ook dat zou geen reden moeten zijn om geweigerd te worden voor een functie. Helaas wordt dit in sommige gevallen onder een andere noemer gegooid. Maar de reden moet niet van belang zijn.
ItisILeClerc
12 jaar geleden
waarom noem je die reden dan in je antwoord?
Een rechter mag volgens geen hoofddoek dragen. Een rechter draagt een toga om zijn of haar kleding te bedekken en zo zijn of haar voorkeur voor wat dan ook te verhullen. Je moet in die functie je namelijk onafhankelijk opstellen en je mag daarom ook niet je religieuze voorkeur laten zien. Het gaat dus niet alleen om een hoofddoek maar ook om een bijvoorbeeld een ketting met een kruisje dat bijvoorbeeld niet zichtbaar mag worden gedragen.