Kan ik solliciteren bij een andere Albert Heijn, als ik bij de ene niet wordt aangenomen?

We hebben 2 Albert Heijns in de stad, nu had ik gesolliciteerd en een sollicitatiegesprek gehad, en kreeg ik vandaag de uitslag. Ik was niet aangenomen omdat ze me niet in het team vonden passen en ik misschien wat energieker en enthousiaster moest zijn. Nu vraag ik me af of ik bij de andere AH dan zou kunnen solliciteren, of zetten ze dit in het systeem en word ik daar op afgerekend?

Toegevoegd na 21 minuten:
Hoe kom ik erachter wie de bedrijfsleiders zijn bij desbetreffende AH's ? Ik heb het sollicitatiegesprek gehad met een 20 jarig meisje dat daar teamleider was.

Toegevoegd na 3 dagen:
Vanavond heb ik een sollicitatiegesprek bij de andere Albert Heijn, hopelijk gaat het goed.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.7K

Het beste antwoord

Ja en Nee.

Albert Heijn werkt met franchisers maar Albert Heijn exploiteert ook zelf filialen.

Franchisers bezitten vaak meerdere vestigingen in één stad of dorp, of in een nabij gelegen stad of dorp. Heb je derhalve bij de eigenaar van het ene filiaal gesolliciteerd, dan heb je dat in feit ook bij de andere vestiging van dezelfde eigenaar gedaan.

Hetzelfde gaat op als een andere vestiging in jouw stad of dorp in handen is van Albert Heijn zelf. Heb je daar gesolliciteerd dan heb je in feite bij alle vestigingen gesolliciteerd.

Er is echter een maar...

Het licht er nog aan wie de sollicitatie afnam. Was dit de bedrijfsleider van een bepaald filiaal, dan wil het niet automatisch zeggen dat een bedrijfsleider van een andere filiaal er net zo over denkt. Toekennen of afwijzen van sollicitanten is boven alles vooral een persoonlijke opvatting van degene die de sollicitatie afneemt.

Er kan natuurlijk wel een vreemde situatie ontstaan als de eigenaar je uitwisselt met één van zijn andere filialen, en het toeval wil dat dit een filiaal is van een bedrijfsleider die jou eerder afwees.

Toegevoegd na 2 minuten:
'Het licht er nog aan' moet natuurlijk 'het ligt er nog aan' zijn. Excuus voor de spelfout.

Toegevoegd na 2 minuten:
'Het licht er nog aan' moet natuurlijk 'het ligt er nog aan' zijn. Excuus voor de spelfout.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe kom ik er dan achter wie de bedrijfsleiders zijn? Ik heb het sollicitatiegesprek gehad met een meisje van 20, dat teamleider was.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wie de bedrijfsleiders zijn kunt je uitvinden door naar de desbetreffende filialen te stappen. Gewoon de stoute schoenen aan trekken. Wie de eigenaar is kun je mogelijk informeren bij Albert Heijn zelf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt, ik heb vanavond een sollicitatiegesprek.

Andere antwoorden (4)

Ja, dit kan want ik ken iemand die dat ook heeft gedaan. De meeste AH zijn Franchises dat wil zegen dat deze worden gerund door een ondernemer die dit concept heeft aangekocht dus, het is een winkelketen maar is niet met elkaar verbonden qua administratie omtrant solisitatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon proberen, kan je gelijk oefenen om enthousiaster over te komen.
Nee heb je en ja kan je krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeker doen!

Wat let je?

Ze vragen toch mensen met initiatief?
Die juist heel graag bij AH willen werken?
En waarop zouden ze je kunnen "afrekenen"?

Jij gaat er voor!
Zo energiek en enthousiast mogelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan eventueel naar dezelfde AH nog eens solliciteren, waarschijnlijk hebben ze niet eens door dat je dezelfde persoon bent. Misschien is het zelfs iemand anders die het gesprek doet en heb je wel kans. Het komt er op neer om op het juiste moment op de juiste plaats te zijn.