Wat is het minimum jeugdloon van een 17 jarige, met een 0 uren contract?

Ik heb sinds een tijdje een baantje, en hier heb ik een vraag over.

hoe zit het precies met het minimum jeugdloon? ik ben 17 jaar, en verdien nu 3,47 bruto.

Al mijn vriendinnen verdienen zo rond de 4,50 bruto. Dit zegt natuurlijk niet zo veel, maar was hier benieuwd naar, en ben zelf op onderzoek uitgegaan en verder gaan zoeken.

Nu vond ik op internet een tabel, met uurloon + uren + leeftijd. Daar staat dat een 17 jarige die 3,47 verdiend. dat dat past bij een 38 urige werkweek. (36= 3,66)

maar ik heb geen 38 urige werk week. Ik werk hoogstens 8 uur per week. (Heb namenlijk een 0 uren contract)

alles even op een rijtje:
- 17 jaar
- 0 uren contract
- 3,47 Bruto

Aangezien ik er nog maar +/- 1 maand werk vind ik het gek om het nu al aan mijn baas te vragen, maar verdien ik onder het minimum jeugdloon? aangezien mijn salaris bij een 38 urige werkweek hoor, terwijl ik een 0 uren contract heb, dan zou dat waarschijnlijk hoger moeten liggen?

Bedankt in iedergeval alvast voor de informatie!

Groetjes,

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9K

Het beste antwoord

Als je niet fulltime werkt, moet je voor het bepalen van het minimumloon kijken naar wat een fulltime werkweek is in de sector waar je werkt. Het aantal uren dat je werkt, maakt niet uit voor het uurloon: dat wordt gewoon naar rato betaald. Je zult dus even na moeten vragen of kijken wat een fulltime week is bij het bedrijf waar je werkt. Dat zit tussen de 36 en de 40 uur, dus het maximale minimumloon dat je op jouw leeftijd zou krijgen, is 3 euro 66. Maar aangezien je precies het minimumuurloon krijgt dat hoort bij een 38-urige werkweek, ga ik er vanuit dat je werkt in een sector waar 38 uur een fulltime werkweek is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je verdient precies het minimumjeugdloon
wat hoort bij een 38 urige werkweek
en jouw leeftijd.

17 jaar
36 uur€ 3,66 (3,63)
38 uur € 3,47 (3,44)
40 uur € 3,30 (3,27

De bedragen tussen haak waren die per 1 juli 2011.

http://financieel.infonu.nl/geld/11030-minimumloon-jeugdloon-januari-2012-uurloon-2011.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je de vraag wel goed gelezen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tja... blijkbaar niet.