Welke opleiding zou bij mij passen?

Ik vraag me of jullie een geschikte (HBO) opleiding voor mij weten als ik wat over mijzelf vertel...

Ik zie mijzelf als een zeer creatieve jongen, met veel interesse in techniek. Ik vind het leuk zelf dingen te ontwerpen of vorm te geven. Ik sleutel vaak aan scooters, en kan goed overweg met een hele hoop soorten gereedschappen en metalen. Ik hou absoluut niet van wiskunde, ik zou graag met iets ''tastbaars'' willen werken. Ik wil een doel voor ogen kunnen hebben en heb graag een eigen manier van denken. Teamwork ben ik goed in, maar ik werk liever in mijn eentje. Kortom, creativiteit en technische vaardigheden zijn mijn pluspunten... en wiskundige vaardigheden zijn mijn minpunten....

Ik had al in gedachte de opleiding ''Advertising'' op de kunstacademie. Dat lijkt me een hele leuke opleiding waar ik heel gemotiveerd kan werken, maar ik wil beslist ook een 2e keus zodat ik straks niet een jaar zit zonder opleiding...

Toegevoegd na 55 seconden:
''gereedschappen en metalen'' moet zijn: gereedschappen en materialen...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Er bestaan ook HBO opleidingen voor industrieel design. Zou ook iets voor je kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jouw vraag lezende dacht ik aan http://jobjorisenmarieke.nl/ die ik wel eens op tv gezien heb. Dat is een animatiestudio die erg leuke dingen doet. Op hun site zag ik dat ze de http://www.designacademy.nl/ in Eindhoven hebben gedaan. Daar zijn verschillende richtingen die je kunt volgen. Daar zijn de toelatingseisen niet dusdanig dat je perse Wiskunde A moet hebben. Voor toelating moet je een havo-, vwo- of mbo-4-diploma hebben (je kunt met ieder profiel toelating doen). Op onderstaande link kun je er meer over lezen. Wel moet je dus al de nodige creativiteit laten zien in een portfolio. Dus je wordt ook weer niet zomaar toegelaten.