Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe stuur je twee identieke sollicitatiebrieven naar twee medewerkers van een organisatie die op verschillende plekken werken? (de adressering, aanhef

Ik moet 1 sollicitatiebrief sturen naar zowel het hoofd van een afdeling als de P&O-er. Zij werken in verschillende steden.
Hoe ga ik hier mee om in mijn sollicitatiebrief?
Hoe wat betreft de aanhef? Hoe wat betreft de adressering
Hoe wat betreft de notie dat zijn collega ook een brief heeft ontvangen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

aanhef: beste meneer, mevrouw
Als je de namen weet van beide personen schrijf je die erbij, weten ze meteen dat ze allebei een brief hebben.

De adressering moet je per brief doen, ook ik de brief zelf.
Onder het adres in de brief kun je schrijven dat een copie van deze brief naar de ander is verstuurd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou dat net even iets anders doen...

Als je op een advertentie reageert, kijk dan eerst even wie de contactpersoon is waar de brief officieel heen moet: het afdelingshoofd of de P&O-adviseur. Dát is degene aan wie je de brief (én de kopie!) hoort te richten.

Is er geen advertentie (of staat daarin niet naar welke contactpersoon je de brief moet sturen)? Dan mag je ervan uitgaan dat het afdelingshoofd degene is aan wie je de brief moet richten.

Richt je brief dan aan:


t.a.v. de heer (of mevrouw)



Geachte heer (of: mevrouw)

Zet onderaan de brief (onder de ondertekening):
Cc: de heer (of mevrouw)


De P&O-adviseur stuur je exact dezelfde brief, alleen naar het andere adres. De adressering op de envelop richt je aan de P&O-adviseur.

* Cc betekent: Carbon copy ofwel Kopie conform
(Lees meer...)
Pieter2011
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding