Heb je als 18-jarige kans om de opleiding 'hoofdagent' te mogen doen vanwege 'de weinige ervaring' etc?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Ook al voldoe je wel aan de toelatingseisen, dat betekent nog niet dat je veel kans maakt. Er zijn zoveel mensen die bij de politie solliciteren, waardoor men hogere eisen kan stellen. Zo maken mensen die al werkervaring hebben en/of een MBO- of zelfs HBO opleiding meer kans om aangenomen te worden. Een baan bij de politie betekent ook direct aan het werk, en dat verklaart wel dat men het liefst mensen heeft met al wat levenservaring en overwicht.
Waarschijnlijk is het dus verstandig om eerst nog verder te leren en/of aan het werk te gaan en dan over een paar jaar bij de politie te solliciteren. Ook al kun je het natuurlijk altijd eerder proberen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De kans is er altijd. Er is vaak wel een strenge selectie en testen die er aan vooraf gaan. Om aan de opleiding tot Allround politiemedewerker te kunnen starten, moet je minimaal een vmbo-diploma (gl of tl leerweg) hebben. De minimale leeftijd om bij de politie te werken is 18 jaar. Solliciteren kan wel een half jaar eerder. Een baan bij de politie is een prima keuze na de middelbare school. Je werkt en leert tegelijk en bent direct verzekerd van een baan én een salaris.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de politie is(of gaat nog)een campagne starten om meer leden te werven.
maar of er veel hoofdagenten nodig zijn weet ik niet.
het probleem is dat er veel hoge rangen zijn en te weinig manschappen.
ik hoor inderdaad dat veel jongere mensen worden afgewezen omdat ze te weinig leefervaring hebben.

anders kan je misschien kijken of de marechaussee (wachtmeester opleiding) wat voor je is. hierbij wordt je ook opgeleid tot opsporingsambtenaar