heb n contract voor onbepaaldetijd bij een kdv en nu wordt het misschien overgenomen door een ander kdv moet mijn contract dan ook overgenomen worden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Als een onderneming wordt overgenomen dat wordt hij overgenomen met alle lusten en lasten.
Anders is het als alleen het huurcontract en de klantenkring wordt overgenomen of er anderszins wordt geshopt.
Vraag advies en zo nodig hulp van je werknemersorganisatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee de nieuwe leiding hoeft je contract niet over te nemen. Maar ik denk niet dat je wat te vrezen hebt, meestal blijven de werknemers gewoon bij hetzelfde bedrijf verder werken. Vooral bij een kinderdagverblijf (?) is dit belangrijk. Je kunt niet in een keer de vaste mensen ontslaan omdat alle kinderen op dat moment gewend zijn aan jullie :p