Weet iemand wat een crossmedia consultant precies doet?

Toegevoegd na 40 seconden:
i.v.m. vervolgopleiding

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Het is geen beschermd beroep, dus er is geen vaste omschrijving van wat het beroep precies inhoudt.

Cross media houdt in over meerdere media, meestal internet en mobiel, soms televisie, print en radio of een combinatie ervan.

De crossmedia consultant kan advies geven over hoe de verschillende type media elkaar ondersteunen, of (en dat is vaak bij crossmedia bedrijven het geval) het maken van crossmedia content. Oftewel, bijvoorbeeld voor een nieuwe actie van Lays chips maken zij de actie website, een app voor de telefoon, een commercial, een print campagne, en radio reclames.

Waarschijnlijk heet dit tegen de tijd dat je afgestudeerd bent wel weer anders. Het is een beetje een hype functie titel. Maar het werk op zich blijft natuurlijk wel, ongeacht hoe je het noemt.

Je zult wel een stuk ervaring moeten hebben in verschillende media voordat je je een crossmedia consultant kunt noemen.