Bij Kruidvat stage lopen. Kun je een vergoeding krijgen?

Ik ga vanaf 14 februari stage lopen bij Kruidvat. Vier dagen per week, 8 uur per dag. In totaal moet ik 320 uur. Ik vraag me dus af, of je daar een vergoeding voor kan krijgen? Ik bedoel, ik loop echt héél erg veel. Zou het wel zonde vinden, want als ik gewoon zou werken zou ik €400,- per maand krijgen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.1K

Het beste antwoord

Ik neem aan dat je een opleiding volgt op een ROC? Dan ga je dus nu tien weken stage lopen, BPV (Beroeps Praktijk Vorming) tijdens je BOLopleiding. Dan heb je geen RECHT op een stagevergoeding, maar de kans bestaat dat je die wel krijgt. Maar nogmaals: het hoeft niet!
Als je BBL zou doen, zou het geen stage heten en dan moet je gewoon aan het werk bij een erkend leerbedrijf. Dan verdien je gewoon een salaris.
Maar jij gaat tien weken keer 32 uur, en dat is gewoon stage. Waarbij je misschien een vergoeding krijgt, maar het is niet vanzelfsprekend. Je kunt er dus ook zeker beter niet om vragen!
Beschouw het als een leerzame tijd, waarin je veel leert over de praktijk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik neem aan dat het een BBL opleiding is in detailhandel.

Mijn neef doet dit ook en volgens hem is het geen stage, maar word het gewoon werk genoemd. Hij krijgt ook voor zijn werk betaald (elektricien).

Quote:
''Een ander belangrijk verschil tussen BOL en BBL studenten is dat de BBL studenten een leerarbeidsovereenkomst moeten ontvangen. De student wordt dus in dienst genomen door het bedrijf en ontvangt een salaris en een studiekostenvergoeding''

http://www.mbostageplaatsen.nl/bedrijven/bol_bbl.php
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is geen BBL, omdat het hier immers maar om tien weken gaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan heb ik niks gezegd.
Een bedrijf is niet verplicht om je een stagevergoeding te geven, als je geluk hebt doen ze dat wel maar reken er niet op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ligt helemaal aan het bedrijf, mijn dochter heeft ook stage gelopen, bij één bedrijf kreeg ze niets, bij één alleen een waardebon, bij een ander bedrijf één euro per uur. Is echt heel verschillend.