Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat voor opleidingen en beroepen zijn er om moorden op te lossen?

Ik wil graag moorden onderzoeken omdat ik het een erg interessant onderwerp vind en het trekt mij erg aan.
Nu vraag ik mij alleen af wat voor beroepen daar specifiek voor zijn en welke opleiding je daarvoor nodig hebt.
Ik wil geen lijkschouwer worden en ook niet forensisch onderzoeker. Recherche zou wel kunnen, maar ik wil mij het liefst zoveel mogelijk bezig houden met moorden.
Ik wil gewoon écht een moordenaar kunnen pakken dmv sporen die ik heb gekregen van de forensische onderzoekers ;).

Welke beroepen zijn daarvoor en welke opleidingen heb je daarvoor nodig?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
15.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Bij de politie zijn de rechercheurs toch de mensen die zich vooral bezighouden met het oplossen van moordzaken. Vacatures zijn er in elk geval genoeg! Je hebt er wel een pittige opleiding voor nodig! Allereerst een diploma hbo-bachelor, daarna kun je de opleiding Recherchekundige (master) gaan volgen, die ook nog eens 2 tot 5 jaar duurt.

Maar de politiemensen die het échte werk doen, namelijk moordenaars arresteren, die zitten bij het Arrestatieteam. Daarvoor moet je eerst minstens 2 jaar agent of hoofdagent zijn.
(Lees meer...)
Pieter2011
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Master in crime! Via de politie..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding