Kan ik bij een berjaardehuis werken ?

Ik ben 15 jaar en wil graag in het berjaarde te huis werken. Bijvoorbeeld als verkoper.
zou dit mogen en kunnen ?

Alvast bedankt ?

Toegevoegd na 3 minuten:
Met verkopen bedoel ik eten en drinken verkopen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.3K
Amadea
12 jaar geleden
In een bejaardenhuis werken toch geen verkopers?

Antwoorden (5)

Hmm.. De bejaardehuizen die ik ken zijn de verkopers ook de verzorgers in dat huis. Je zult moeten informeren naar de desbetreffende bejaardehuis,maar ik denk dat je weinig kans maakt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als 15-jarige mag je in elk geval nog niet achter een kassa werken. Je zou wel mogen bedienen in een restaurant. In sommige bejaarden- of verpleeghuizen is een apart restaurant aanwezig. Dat zou je in de grotere huizen kunnen vragen.
Amadea
12 jaar geleden
En in de bejaardenhuizen die ik ken (3), is er wel een winkeltje, maar dat wordt gerund door vrijwilligers. Dit kunnen ook bewoners zijn.
Of bedoel je ook als vrijwilliger?
Verder zijn er geen verkopers.
Of wil je langs de "deuren' om eten en drinken te verkopen? Dat zal niet zomaar kunnen en mogen.
En trouwens, je bent nog volop leerplichtig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt in verpleeg en verzorgingshuizen al vrij jong werken. Vanaf 15e weet ik niet zeker, maar je kan het wel proberen. Denk dan aan baantjes als gastheer, afdelingsassistent, post rondbrengen, bewonerstransport etc.

Gewoon even bellen naar een huis in de buurt. Waarom wkl je trouwens graag in een " bejaardenhuis"?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gastheer is een functie en wordt ook regelmatig betaalt ingezet. Keukenass. En afd. Ass. Heeft geen vaste opleiding. Wel moet je op een bepaalt niveau functioneren. Transport wordt steeds minder gedaan door verzorgenden.
Verder zijn er tal van naamloze functies waar ze graag een laagbetaalde scholier voor inzetten
Ik ben op mijn 15e ook begonnen als verkoper, dus het zou wel moeten kunnen. Ik zat toen alleen wel al tegen de 16 aan, maar mocht wel beginnen.
Hier een aantal voorwaarden waaraan je moet voldoen bij je baan als 15-jarige. Het werken in verpleeginrichtingen heeft wel een aantal voordelen.

De jongeren die de 15 jaar oud zijn mogen:
- maximaal 4.5 uur achter elkaar werken en dan moet de werknemer minstens een half uur pauze krijgen
- maximaal 8 uur per dag werken( alleen als je de werktijden zelf mag indelen mag je 9 uur werken)
- je moet minstens een rusttijd van 12 uur hebben tussen twee werkdagen
- op kantoren en fabrieken mag je alleen tussen 07.00 en 18.00 werken in overige sectoren 07.00 tot 19.00
- op de zaterdagen mag je alleen werken in verpleeginrichtingen, horeca, winkels, recreatiecentra en kranten bezorgen
- op zondag mag je alleen werken in verpleeginrichtingen en dat mag maximaal 17 zondagen in een jaar.

P.S. Kom op zeg, een berjaarde te huis?
Het is een bejaardentehuis of een zorginstelling, een rusthuis, een zorgcentrum, verpleeghuis etc.