Voor het beeindigen van mijn arbeidscontract heb ik aangegeven over het nieuwe contract (per 1 jan)te willen denken. Ik wilniet. Heb ik uitwerktijd?

31 dec loopt van rechtswege contract af. Heb nieuwe gehad, maar gezegd dat ik wil nadenken. Heb 3, 4 en 5 januari gewoon gewerkt. Het is nu 5 januari, heb gezegd dat ik niet verder wil werken en dus stop. Mijn baas wil dat ik 2 maanden uitwerk. Kan dat? Ik mag toch nadenken over opnieuw een contract tekenen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja je mag er wel over nadenken maar dat moet voor je eind datum. En eigelijk had je baas hier een maand van te voren mee aan moeten komen.Of je had niet moeten werken dan kon je nadenken wat je wou. Zoals hier boven al beschreven staat word het stilzwijgend verlengd omdat je gewerkt hebt na je eind datum. Maar die twee maanden zal je baas wel zien als een soort opzegtermijn. Ik weet niet hoe lang je er gewerkt heb? Maar korter dan 5 jaar mag maar 1 maand opzegtermijn zijn. mits anders is omschreven in de arbeidsovereenkomst. Dus kijk daarnaar en laat je niet gek maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je contract is stilzwijgend verlengt voor dezelfde periode en onder dezelfde voorwaarden als het oude contract. Dit omdat je hebt doorgewerkt. Jouw opzegtermijn is dus in principe gelijk aan wat in je "oude" contract staat.

In bon 2 de voorwaarden voor opzegging door werknemer.