Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe verkoop je jezelf in een solicitatie? Waarom juist kiezen voor mij?

Wat kun je allemaal benoemen naast enthousiasme en motivatie, om aangenomen te worden bij een baan? (in deze situatie weet je dat het tussen jou en nog een sollicitant gaat)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

probeer vooral jezelf te zijn. als je je anders voordoet als je werkelijk ben en men zou je daarom uitkiezen kan je dat nooit altijd volhouden. uiteindelijk ben je wat en wie je bent.

benadruk je sterke punten. straal uit dat je er zin in hebt en probeer enthousiast te zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Kwalificaties zoals opleiding en werkervaring zijn als aanvulling van groot belang. Daarnaast kan het geen kwaad om jezelf als persoon in het kort neer te zetten zodat je werkgever weet met wie hij het genoegen heeft te mogen werken
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verdiep je in het bedrijf en stel goede vragen, als je bijv. bij een taxicentrale gaat werken, vraag hoeveel auto's ze hebben, hoe lang ze bestaan, dat soort dingen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet eigenlijk zelfverzekerd zijn/overkomen. Zeg of schrijf nooit zoiets als "ik denk". Je kunt dan beter zeggen/schrijven "ik kan". Dit is soms misschien wat moeilijk omdat het arrogant lijkt, maar de werkgever zal dit beoordelen als zelfverzekerd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het belangrijkste is dat je jezelf blijft. Dat geeft een betere eerste indruk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding