Geen woning, geen inkomen. wat nu?

Ik ben zo'n 2 jaar geleden gaan reizen binnen europa en heb mezelf wel redelijk kunnen onderhouden door hier en daar te werken, al was het voor kost en inwoning.
Toen ik op een gegeven moment geen werk meer kon vinden, werd mijn financiele situatie onhoudbaar. Ik ben teruggegaan naar mijn ouders maar die kunnen mij ook niet verder helpen. Ik zit hier nu een week of 2, heb me ingeschreven bij alle uitzendbureaus maar nog geen werk. Ik ben 27 en heb nu dus geen inkomen, en in principe ook geen woning. Wat is nu voor mij het beste?

Toegevoegd na 13 uur:
Hartelijk bedankt voor de reacties van iedereen. Ik ben ook actief aan het solliciteren (weliswaar via internet) maar de periode is op dit moment niet ideaal vanwege kerst en de jaarwisseling. Gelukkig heb ik wel een aantal reacties gehad op mijn sollicitaties vandaag en ik hoop dat ik snel ergens kan beginnen. Wel zit ik dan nog met het probleem dat als ik een baan krijg, ik nog een maand moet wachten op mijn salaris. Hoe kan ik het beste die maand overbruggen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (4)

Ga zelf actief opzoek naar werk ipv uitzendbureaus af te wachten. In bijna elke supermarkt en in bijna elke krant zijn wel vacatures te vinden. Dan heb je een inkomen en kan je opzoek naar een huisje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, er is werk genoeg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja er is genoeg werk................ Voor Polen :p
Je zou naar de SoZaWe kunnen gaan en daar een uitkering aanvragen want je hebt toch ook je lasten zoals een zorgverzekering enz...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je een diploma? Een studie gedaan? Kan je op dit moment in jouw branche gemakkelijk werk vinden? Ga in ieder geval solliciteren op alles wat je aanspreekt.
Zit jouw droombaan er niet bij maar moet je simpelweg geld hebben dan zijn er altijd wel banen in de schoonmaak, huishouding, gemeentewerken (plantsoenen, afval ophalen), bioscoop, in een café (bar), supermarkt, in grote warenhuizen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Óf in een fabriek, lopende band werk, ploegendienst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien kun je naar de gemeente vragen of je in aanmerking komt voor een bijstandsuitkering. Laat vooral weten dat je graag snel aan het werk wilt en alles wil aanpakken.
Zij kunnen dan ook verder verwijzen.Ik neem aan dat je ook het CWI en UWV kent?
Verder is het handig als je elke dag langs alle uitzendbureaus fietst waar je staat ingeschreven. Inschrijven alleen is niet voldoende. Dan zien ze hoe gemotiveerd je bent en leren je bij naam kennen. Verkoop jezelf en laat weten waar je goed in bent. Dan word je meer dan een naam in de computer maar krijg je een gezicht.
Soms geven uitzendbureaus ook cursussen met werkgarantie. Kijk elke dag op alle vacaturesites die je kunt vinden.
Schrijf je ook alvast in voor een flatje, dat duurt meestal lang maar dan sta je maar vast ingeschreven. Hang ook overal briefjes op dat je woonruimte zoekt.

Als je ouders zien hoe actief je bezig bent kan je daar misschien nog even blijven wonen. Bied ook aan om klusjes voor je ouders te doen en help mee met huishoudelijke klussen, kook eens iets lekkers om ze te verwennen en je waardering te tonen.

Op onderstaande bron vind je al wat info over werk en uitkeringen ook vacatures. Succes!