Waarom willen bedrijven die dicht bij de Duitse grens zitten graag dat de kandidaten bij mbo vacatures perse ook Frans kunnen in woord en geschrift?

naast Engels en Duits

Toegevoegd na 21 uur:
Ik bedoel veel leerlingen hebben nooit Frans gehad op de middelbare en mbo opleiding bij de Duitse grens, waarom vraagt een bedrijf dan wel Frans?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Omdat Frankrijk een belangrijke handelspartner van Duitsland is. De bedrijven in kwestie hebben waarschijnlijk veel contacten in Frankrijk. Ook België telt een groot aantal Franstaligen; als die Duitse bedrijven klanten in België hebben, zullen ze daar toch ook mee moeten kunnen communiceren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
geheel mee eens! Nederland komt nu flink op de koffie nu ze de Franse taal zo hebben verwaarloosd in het onderwijs. We hebben Europa nodig, en dus de drie hoofdtalen ook.
De VS zijn praktisch failliet.