Hoe/wat moet ik allemaal regelen om een eigen KinderOpvang te beginnen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Denk dat je eerst maar eens een opleiding in die richting moet doen voordat je met kinderen in de weer gaat.
Dan hoef je deze vraag ook niet te stellen.

Antwoorden (3)

voldoen aan de gestelde eisen
gediplomeerd zijn
voldoende gecertificeerd personeel in dienst hebben

een kinderopvang begin je niet 'zomaar'.
goed dat je de vraag stelt, wat moet ik doen, regelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je personeel checken!!!!!!!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kinderopvang is een moeilijke sector om te beginnen. Er worden hoge eisen gesteld aan je pand, en ook de gemeente heeft een vinger in de pap qua locatie. Kinderopvang brengt veel verkeer (halen/brengen) met zich mee, en dit mag niet overal.
Heb je een pand? dan een bedrijfsplan, en een financiele basis. Omdat alle meubilair gecertificeerd moet zijn, is het kostbaar.
Dan je plannings- en factureringsoftware ook erg kostbaar. Dan heb je gekwalificeerde personeel nodig, voldoen aan strenge GGD inspecties, en natuurlijk klanten.

Plantechnisch, de kind-leidsterratio (om een gezond bedrijf te houden) en allerlei regels en wetten maakt het niet makkelijk om dit op te starten.

Maar waar een wil is is een weg.