Hoe vind je een goed betaalde baan zonder een diploma?

Ik ben opzoek naar een goed betaalde baan !
wat zijn de mogelijkheden voor iemand zonder diploma?
zijn er alleen maar beperkte shitjobs voor mensen zonder diploma?(zoals vis schoonmaken en vleesverpakken
ofzo iets)

Ik heb nu zo'n twee 2 jaar in de horeca -bediening-
gewerkt en wil nu weleens iets anders.
Ik ben opzoek naar een fulltime baan het liefst in de richting uiterlijke verzorging omdat dit aansluit bij de opleiding die ik wil gaan volgen.
maar alle suggestie zijn welkom !!??

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3K

Antwoorden (13)

Blijven solliciteren aan advertenties die voor jou iets kunnen betekenen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mazzel hebben, maar als je echt wilt toch een opleiding gaan doen. Maak een mooie CV, trek nette kleding aan, zorg dat je er piekfijn uitziet en ga dan alle uitzendburo's bij langs. Zorg dat je ruim beschikbaar bent. Misschien iets van receptioniste in een hotel oid?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als er bij jou in de buurt een wellness-centre is, zou ik daar eens gaan praten. Al moet je misschien beginnen met badhanddoeken opvouwen en in stapels klaarleggen, of kaarsjes vervangen en voetenbaden voorbereiden : je kunt misschien mee/doorgroeien, en steeds meer taken toebedeeld krijgen. Het zal misschien nog niet die goedbetaalde baan zijn waar je op uit bent, maar als je dit naast je opleiding kunt doen, is het misschien de weg naar je doel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou eerst gaan voor een goede baan. Goed in de zin dat je ervan leert, dat je ervaring opdoet en dat het je cv aanvult. En een baan waar je misschien studie of opleidings mogelijkheden krijgt. En hoewel dit alles natuurlijk al goedbetaald is, kan je daarna, later pas, in een baan rollen die goed betaald is in de zin van geld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor het oudste beroep ter wereld heb je geen diploma's nodig, en het betaald uitstekend!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan kun je het beste ergens laag instappen bij een bedrijf met veel groeimogelijkheden. En dan al werkende leren, waardoor je langzaamaan op een betere stoel kunt komen te zitten.

Er zijn ook wel ongeschoolde banen die redelijk betalen, maar dan gaat in de regel om mannenberoepen ; beroepen met een groot risico en heel zwaar werk. Schoonmaken van olietanks of werken op een slachterij waar ze koeien en varkens slachten ofzo.

Maar verder moet ik je teleurstellen ; ze zullen het je op school ook wel 1000 keer verteld hebben, maar zonder diploma's kom je nu eenmaal niet ver in het leven. Ik wou daar ook niks van weten, maar kan het - als veertigjarige zonder zelfs maar een zwemdiploma - alleen maar bevestigen. Ik ben wel altijd goed aan het werk geweest door laag in te stappen en intern op te klimmen, maar dan moet je ook wel iets in je mars hebben om te kunnen laten zien dat je meer aankan.

De richting die je noemt echter is niet de meest academische ; als je iets vind om je geld mee te verdienen, kun je via een avondopleiding of zelfstudie best schoonheidsspecialiste of kapster worden, of nagelspecialiste of pedicure, en als je dan op een gegeven moment goed genoeg bent voor jezelf beginnen. Dat kan best leuk verdienen. Maar passie voor je vak is vaak wel belangrijker dan eurotekentjes in je ogen alleen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weer een mooi antwoord, Marleen. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Marleen, ik heb het idee,dat ze die baan á la minute wil en dan blijft er helaas maar één mogelijkheid open!
Zelfs in mijn branche red je het echt niet tot een goed betaalde baan zonder gedegen opleiding...

Maar ik geef je geen kans dat je de baan vind die bestempt is voor het moment dat jij je opleiding hebt afgerond. En daarbij komt dat de Horeca een stuk beter betaald dan de vis afslacht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als voor iedereen die zonder diploma aan het werk wil goedbetaalde banen voor het oprapen zouden liggen,
Verlaat de helft van de jeugd de scholen.
Begin net zo als iedereen, onderaan.
ik wens je succes met solliciteren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn advies is om een opleiding te gaan volgen voor het werk, dat je echt wilt gaan doen, je laten inschrijven bij diverse uitzendbureaus, op Internet de vacaturesites bekijken en in de dagbladen kijken naar vacatures.
Verder kun je ook nog een open sollicitatie schrijven naar de bedrijven, waar je zou willen werken, of eventueel bellen/persoonlijk langsgaan.
Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kijk eens bij buschauffeur;)
Betaald zeker goed.

www.werkenbijconnexxion.nl
www.gvu.nl
www.gvb.nl

enz enz
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2 opties
1. Eigen bedrijf starten: Als het een succes word, verdien je veel. Maar het is wel erg hard werken.
2. Crimineel worden. Ik hoef je denk ik de nadelen niet te vertellen. Voordeel is dat als je succesvol bent, je goed kan verdienen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
()Een goed betaalde baan creër je zelf…wordt zelfstandig onderneemster uiterlijke verzorging!

Zelfstandig ondernemer, voor jezelf beginnen, eigen baas zijn, een eigen bedrijf beginnen, het lijkt zo leuk en dat is het ook. Het starten van een onderneming is eigenlijk vrij eenvoudig. Je dient zich in te schrijven bij de Kamer van Koophandel en bij de Belastingdienst voor een BTW nummer. Tegenwoordig is het echter mogelijk om bij het inschrijven bij de Kamer van Koophandel direct een BTW nummer mee te krijgen. Meer is het eigenlijk niet.

Zelfstandig onderneemster worden doe je in een paar stappen:
1. Ga naar http://www.werk.nl om te ontdekken of je geschikt ben als zelfstandig onderneemster.
2. Ga naar http://www.kvk.nl om de juiste informatie te vinden in je branche (Uiterlijke verzorging)
3. Maak in je buurt en omgeving je diensten/services/producten bekent.
4. Verzorg je administratie